یک ایرانی برنده جایزه عکاس برتر مسابقات بین‌المللی عکاسی سال 2016 سونی

آقای اصغر خمسه، فوتوژورنالیست خبرگزاری مهر ایران، توانست در مسابقات سالانه عکاسی 2016 سونی به عنوان بهترین عکاس شناخته شود و جایزه 25 هزار دلاری این رقابت بزرگ را از آن خود نماید. این عکاس یک مجموعه از تصاویر با نام “آتش نفرت” را به این مسابقات ارسال کرده بود که از بین 230 هزار […]

آقای اصغر خمسه، فوتوژورنالیست خبرگزاری مهر ایران، توانست در مسابقات سالانه عکاسی 2016 سونی به عنوان بهترین عکاس شناخته شود و جایزه 25 هزار دلاری این رقابت بزرگ را از آن خود نماید.

این عکاس یک مجموعه از تصاویر با نام “آتش نفرت” را به این مسابقات ارسال کرده بود که از بین 230 هزار عکس، توانست مقام برتر را به خود اختصاص دهد. تصاویر او پرتره‌هایی مربوط به قربانیان اسید پاشی در ایران بودند که به دلایل مختلفی همچون فقر فرهنگی، طلاق یا بسیار موارد دیگر به انجام رسیده بودند. تخریب آینده و زندگی این قربانیان و همچنین تشویش و اضطراب اذهان عمومی، موردی بود که بیشتر در این تصاویر به چشم می‌خورد. در این تصاویر بیشتر زنان و بچه‌ها مورد هجوم قرار گرفته بودند. دلیل انتخاب این شیوه نیز اکثرا به انتقام افراد مهاجم و از طرفی به دلیل تقاضای طلاق یا رد پیشنهاد ازدواج آنها برمی‌گردد. دلیل انتخاب این شیوه از دیگر آزاری نیز مربوط به راندن قربانیان از محیط جامعه بعد از انجام این نوع از حملات می‌باشد.

آقای خمسه که ساکن تهران می‌باشد و به عنوان عکاس برای خبرگزاری مهر کار می‌کند، این تصاویر را در قالب مجموعه‌ای با نام “آتش نفرت” تهیه کرده است. علاوه بر آن این تصاویر نشان دهنده افزایش میزان حملات اسید پاشی در ایران می‌باشد که این موضوع نیز خود به دلیل فقر فرهنگی، عدم پشتیبانی مالی و فقر خانواده‌ها و همچنین کاهش یا عدم مشاوره روانی افراد رخ می‌دهد.

brzhpij50uadxtl4abhp

برای مثال تصویر بالا که مربوط به یکی از تصاویر جای داده شده در این مجموعه می‌باشد، به فردی با نام محسن مرتضوی تعلق دارد که 34 سال سن داشته و ساکن تهران است. در اولین روز کاری در سال 2012، همکار او با سه لیتر سولفوریک اسید به او خوش‌ آمد گفت. سپس بعد از اعمال اسید پاشی بر روی بدن او، 16 بار به او با چاقو حمله کرد. او این کار را به انتقام مزاحمت‌های تلفنی این فرد انجام داده بود. بعد از آن همکار او متوجه شد که مزاحم تلفنی، مرتضوی نبوده است و در واقع فرد دیگری باعث این مزاحمت شده بود! هم اینک محسن چشم راست، پوست سر و همچنین بخش خارجی گوش راست خود را از دست داده است. او تا به این تاریخ عمل‌های جراحی بسیار زیادی را گذارنده است و البته به موارد بیشتری نیز در آینده نیاز خواهد داشت.

td7wepgqaz2wih27d0hv

به منظور مشاهده برندگان مسابقه عکاسی 2016 سونی در بخش‌های مختلف می‌توانید بر روی این لینک کلیک نمایید. 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال