شرکت کوالکام چیپست Snapdragon 835 را رسماً معرفی کرد

شرکت کوالکام امروز و در مراسمی در نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس، از پردازنده‌ی جدید خود که شایعه‌ها درمورد آن از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، رونمایی کرد. این پردازنده‌ی جدید برای تکرار موفقیت‌های چیپست 820 این شرکت طراحی و ساخته شده است. این نخستین چیپ کوالکام است که با فرآیند 10 نانومتری FinFET تولید شده است. […]

شرکت کوالکام امروز و در مراسمی در نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس، از پردازنده‌ی جدید خود که شایعه‌ها درمورد آن از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، رونمایی کرد. این پردازنده‌ی جدید برای تکرار موفقیت‌های چیپست 820 این شرکت طراحی و ساخته شده است. این نخستین چیپ کوالکام است که با فرآیند 10 نانومتری FinFET تولید شده است. قابلیت‌های هیجان‌انگیزی چون پشتیبانی از واقعیت مجازی، قابلیت اجرای سیستم هال محاسباتی موبایل و پشتیبانی کامل از ویندوز 10 در این پردازنده وجود دارند.

این چیپ از معماری Kryo CPU استفاده می‌کند که پیش از این در سری 820 پردازنده‌های این شرکت نیز شاهد استفاده از آن بودیم. در معماری Kryo 280، شاهد استفاده از چهار هسته‌ی اضافی برای ” اجرای مؤثر فرمان‌های کاربر ” و چهار هسته با فرکانس 2.45 گیگاهرتز برای عملکرد عادی سیستم هستیم. این چهار هسته‌ی اضافی فرکانسی معادل 1.9 گیگاهرتز دارند. چیپ Snapdragon 835، ابعاد کوچکتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. به گونه‌ای که اندازه‌ی این چیپ 35 درصد و مصرف انرژی آن 25 درصد کاهش یافته است که در تئوری می‌تواند بروی عمر باتری تاثیرات مثبتی داشته باشد.

در بخش گرافیک این پردازنده، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 540 درنظر گرفته شده است. این پردازنده قابلیت پشتیبانی از OpenGL ES 3.2, OpenCL 2.0, Vulkan’s API و DirectX 12 را دارا می‌باشد. همه‌ی این‌ها باعث تجربه‌ی گرافیکی فوق‌العاده‌ای برای کاربران در بازی‌های موبایلی و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شوند.

Snapdragon 835 در بخش گرافیکی 25 درصد عملکرد بهتری دارد و قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم بر ثانیه را با قابلیت پخش 4K دارا است. این چیپست همچنین به‌صورت رسمی از Google Daydream VR (واقعیت مجازی گوگل) پشتیبانی خواهد کرد. پردازش تصویر نیز در این چیپ بهبود یافته است که این موضوع به سازندگان اسمارتفونها امکان نصب دوربین‌هایی حداکثر تا 32 مگاپیکسل یا دو دوربین 16 مگاپیکسلی را می‌دهد.

همچنین، چند ویژگی امنیتی جدید به این پردازنده افزوده شده‌اند که شرکت کوالکام به آن Qualcomm Haven Security Platform (پلتفرم بهشت امنیت کوالکام) می‌گوید. به‌طور مشخص، امنیت سیستم‌های ورودی مثل سنسور اثرانگشت و سنسور عنبیه به‌صورت سخت‌افزاری بهبود یافته است.

مودم بکار رفته در این چیپست X16 LTE است که حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه بروی شبکه‌ی LTE cat.16 را برای کاربر خود فراهم می‌کند. همچنین، حداکثر سرعت آپلود با cat.13 به‌وسیله این مودم، 150 مگابیت بر ثانیه می‌باشد. Snapdragon 835 نخستین دستگاهی است که به‌صورت رسمی در آن از بلوتوث نسخه‌ی 5.0 استفاده شده است که امکان انتقال اطلاعات با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه وجود دارد.

قابلیت شارژ سریع نسخه 4.0 نیز برای این چیپست درنظر گرفته شده است. این فناوری 20 درصد سریع‌تر و 30 درصد موثرتر از نسل پیشین خود، نسل 3.0، می‌باشد. یکی از قابلیت‌های خوب نسل 4.0 شارژ سریع، پشتیبانی از پورت‌های USB از نوع C برای انجام این کار می‌باشد.

چیپست Snapdragon 835 را می‌توانیم به‌زودی در اسمارتفونهای سال 2017 شاهد باشیم. این چیپست بسیاری از قابلیت‌های جدید و بهبودها را به دستگاه کاربر می‌افزاید بنابراین انتظار برای استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند بسیار هیجانانگیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال