رقابت سامسونگ و ال‌جی برای توسعه‌ی سنسورهای اسکنر قرنیه چشم

پس از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند Vivo X5 Pro و Fujitsu Arrows NX F-04G با سنسورهای اسکنر قرنیه‌ی چشم، حالا این تکنولوژی در حال فراگیر شدن در میان گوشی‌های مختلف بوده و از سال گذشته و زمان عرضه‌ی تفن‌های LG G3 و Samsung Galaxy S5 اخبار آنها به گوش می‌خورد. حالا پس از گذشت زمانی طولانی از […]

پس از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند Vivo X5 Pro و Fujitsu Arrows NX F-04G با سنسورهای اسکنر قرنیه‌ی چشم، حالا این تکنولوژی در حال فراگیر شدن در میان گوشی‌های مختلف بوده و از سال گذشته و زمان عرضه‌ی تفن‌های LG G3 و Samsung Galaxy S5 اخبار آنها به گوش می‌خورد. حالا پس از گذشت زمانی طولانی از این اخبار و شایعات، اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد دو تن از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های همراه در حال کار بر روی این تکنولوژی هستند.

البته هیچ یک از این اخبار منتشر شده به صورت رسمی تایید نشده‌اند اما چندان بعید به نظر نمی‌رسد که پرچم‌داران بعدی ال‌جی و سامسونگ به این سنسور اسکنر قرنیه چشم مجهز شوند. شاید با خود بگویید که سنسورهای اسکنر اثر انگشت زمان زیادی نیست که وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده‌اند و شاید کمی برای ورود سنسورهای اسکنر قرنیه چشم زود باشد، اما LG و Samsung قصد دارد با قرار دادن این سنسور در پرچم‌دارن بعدی خود، هر چیزی را به حقیق تبدیل کنند. پیشتر نیز شایعاتی در مورد گوشی‌هوشمند LG G5 و سنسور اسکنر قرنیه چشم آن منتشر شده بود که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.

اما آیا شما هم تصور می‌کنید که سنسورهای اسکنر قرنیه چشم تنها برای امنیت بیشتر کاربران عرضه می‌شوند؟ مسلما پاسخ این سوال، “خیر” می‌باشد چرا که امنیت، می‌تواند تنها بخشی از وظیفه‌ی این سنسورها باشد. هیچ شکی نیست که با ورود این سنسورها به گوشی‌های هوشمند، امنیت کاربران نسبت به سنسورهای اسکنر اثر انگشت به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد اما این روزها تکنولوژی‌های مختلف، به قدری پیشرفته هستند که می‌توانند در هر زمینه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند.

باید منتظر فراگیر شدن این سنسورها در تلفن‌های هوشمند و آغاز نوآوری‌های بشر در این زمینه باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال