تمامی ترفندهای گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 سامسونگ

دو گوشی Galaxy S8 و +S8 سامسونگ، داغ‎ترین گوشی‎های موجود در بازار هستند و هرچه افراد بیشتری در واقع سفارش‎های خود را دریافت و از این گوشی‎ها در دنیای واقعی استفاده‎ می‎کنند، ارزش بررسی دقیق‎تر رابط‎کاربری گلکسی‎های جدید و حداکثر بهره بردن از آن بالاتر می‎رود. دو پرچم‎دار جدید سامسونگ دارای اینترفیس کاربری جدید و […]

دو گوشی Galaxy S8 و +S8 سامسونگ، داغ‎ترین گوشی‎های موجود در بازار هستند و هرچه افراد بیشتری در واقع سفارش‎های خود را دریافت و از این گوشی‎ها در دنیای واقعی استفاده‎ می‎کنند، ارزش بررسی دقیق‎تر رابط‎کاربری گلکسی‎های جدید و حداکثر بهره بردن از آن بالاتر می‎رود.

دو پرچم‎دار جدید سامسونگ دارای اینترفیس کاربری جدید و بهبودیافته‎ی سامسونگ به همراه سیستم‎عامل اندروید نوقا هستند و بهبودهایی که صورت گرفته است به شکل یک سازمان‎دهی بهتر و ساده‎تر در منوها و تنظیمات دیده می‎شود. رابط‎کاربری جدید انعطاف‎پذیری بیشتری نیز دارد و بسیار بیشتر شخصی‎سازی می‎شود و بر مواردی تمرکز دارد که برای اکثر کاربران مهم است.

ما در این پست قصد داریم به 25 ترفند نگاهی اندازیم که باعث می‎شوند جنبه‎های بهره‎وری از گلکسی‎S8 و برادر بزرگتر آن افزایش یابد.

1- موقعیت دکمه‎های برگشت به عقب و task switcher را تغییر دهید

برای این منظور به مسیر زیر بروید و یکی از دو گزینه‎ی Recents – Home – Back یا Back – Home – Recents را انتخاب کنید.

Settings > Display > Navigation bar > Button Layout

2- اندازه ساختار صفحه هوم را با آیکون‎های کوچکتر یا بزرگتر تغییر دهید

روی صفحه‎ی هوم یک فشار طولانی وارد کنید و به مسیر panel > Home screen settings بروید و Home Screen Grid (از بین ساختار 4 در 5، 4 در 6 و 5 در 5) و یا Apps Screen Grid (4 در 6 یا 5 در 6 ) را براساس سلیقه‎ی خود شخصی‎سازی کنید.

3- دکمه “Apps” را از بخش تنظیمات مخفی یا ظاهر کنید

روی صفحه‎ی هوم یک فشار طولانی وارد کنید و به مسیر panel > Home screen settings > Apps button بروید و مخفی یا ظاهر کردن این دکمه را انتخاب کنید.

4- پنل اج را فعال یا غیرفعال کنید و موقعیت آن را به چپ یا راست تغییر دهید

به مسیر Settings > Display > Edge screen > Edge panels بروید و روشن یا خاموش بودن آن را انتخاب کنید. به دنبال فعال بودن این پنل، شما می‎توانید روی علامت کوچک اچ در یک طرف سوایپ کنید و با فشار دادن آیکون چرخ‎دنده در انتها وارد تنظیمات شود. در صفحه‎ی بعدی، بر روی سه دکمه و سپس Handle Settings آهسته ضربه بزنید و سپس موقعیت این پنل را در سمت چپ یا راست تغییر دهید. شما هم‎چنین می‎توانید میزان شفافیت و اندازه‎ی این پنل را شخصی‎سازی کنید.

5- تقسیم صفحه‎نمایش برای انجام چندین کار با هم

به منظور شروع تقسیم صفحه‎نمایش، کلید آخرین اپ‎های باز شده را فشار دهید و در بالای قاب هر اپلیکیشن، سمت چپ دکمه‎ی X برای بستن آن، دکمه‎ای با دو مستطیل به چشم می‎خورد. بروی مستطیل‎ها فشار دهید تا اپلیکیشن مربوطه در حالت تقسیم صفحه قرار گیرد. این اپ به صورت خودکار در بالا قرار می‎گیرد، در نیمه‎ی پایین شما دیگر اپلیکیشن‎ها را مشاهده می‎کنید. یا یکی از آن‎ها را انتخاب کنید یا بر روی گزینه‎ی ‘More Apps’ آهسته ضربه بزنید و اپلیکیشن دومی که می‎خواهید در حال تقسیم صفحه داشته باشید را انتخاب کنید. برای خارج شدن از این حالت، بر روی خط بین دو اپلیکیشن آهسته ضربه بزنید و آن را کاملا به سمت بالا یا پایین بکشید.

6- کشوی اپلیکیشینی را برای تجربه‎ای مشابه با محیط iOS آیفون حذف کنید

روی صفحه‎ی هوم فشار طولانی وارد کنید و وارد بخش Home screen settings > Home screen layout شوید. دو گزینه در پیش روی شما قرار دارد: تنها صفحه‎ی هوم یا صفحه‎ی هوم صفحه‎ی اپلیکیشن‎ها. به منظور حذف کشوی اپلیکیشنی “تنها صفحه‎ی هوم” را انتخاب کنید. به دنبال این انتخاب تمامی اپلیکیشن‎های فعلی شما بر روی صفحات هوم قرار خواهد گرفت.

7- قابلیت edge lighting را برای تماس‎های ورودی فعال کنید

edge lighting یکی از قابلیت‎های بسیار جالب سری گوشی‎های گلکسی اج بود . با آن‎که گلکسی S8 دارای خمیدگی بسیار ظریفی در نمایشگر اج خود است، دیدن مشاهده‎ی افکت واقعی بسیار سخت است و شاید دوست داشته باشید آن را فعال کنید. با رفتن به مسیر زیر می‎توانید نسبت به فعال‎سازی آن اقدام کنید:

Settings > Display > Edge Screen > Edge lighting.

در این بخش یا تاگل مربوط به را در حالت همواره فعال کردن یا غیرفعال کردن آن قرار دهید یا می‎توانید یک فشار طولانی بر روی تب edge lighting وارد کنید تا وارد بخش جزئیات بیشتر شوید. در این بخش، شما می‎توانید مواردی مانند نشان دادن edge lighting زمانی که نمایشگر خاموش یا تنها روشن است را انتخاب کنید.

8- چطور از صفحه عکس و چطور یک عکس بزرگتر در حین اسکرول کردن بگیرید

گرفتن عکس از صفحه راهی ساده و عالی برای به اشتراک‎گذاشتن چیز جالبی است که بر روی گوشی خود می‎بینید. کاربر می‎تواند با همزمان فشار دادن کلیدهای پاور/ قفل کردن گوشی و دکمه‎ی کم کردن صدا از نمایشگر عکس بگیرد. اما شما می‎توانید حین اسکرول کردن نیز در S8 عکس بگیرید یعنی یک تصویر معمولی بگیرید و بر روی دکمه‎ی scrolling screenshot در انتها ضربه بزنید. با هر فشار شما بخش بیشتری از صفحه را عکس می‎گیرید که برای صفحات وب یا لیست‎های طولانی ترفندی عالی است.

9- فعال کردن حالت power saving

اگر می‎خواهید مدت زمان بیشتری بین شارژ باتری شما فاصله باشد، می‎توانید این کار را با فعال‎سازی حالت power saving انجام دهید. به منظور انجام آن به مسیر Settings > Device maintenance > Battery بروید و یکی از دو گزینه‎ی Mid یا Max را انتخاب کنید. Max شدیدترین حالت آن‎ دو بوده و اکثر اپلیکیشن را غیرفعال می‎کند و تنها صفحه‎ای سیاه با چند اپلیکیشن در اختیار کاربر گذاشته می‎شود، اما به دنبال آن گوشی به دنبال حتی چند درصد شارژ چند ساعت دیگر نیز دوام می‎آورد. گرچه، اکثر افراد مایل به استفاده از گزینه‎ی Mid هستند که باعث کاهش میزان روشنایی صفحه، محدودسازی اندک قدرت پردازنده و خاموش کردن مواردی مانند قابلیت Always On Display می‎شود.

10- دکمه‎ی شاتر در دوربین برای زوم به بالا یا پایین می‎لغزد

برای بیشترین استفاده را از دوربین S8 بردن چندین ترفند جالب وجود دارد. اولین چیزی که ممکن است بخواهید سعی کنید یک سوایپ ساده بر روی کلید شاتر دوربین به سمت بالا و پایین است. این کار باعث یک زوم بسیار ظریف با یک حرکت بسیار روان‎تر به نسبت حالت نیشگون گرفتن معمولی برای زوم کردن می‎شود.

11- فعال کردن گرفتن تصویر با فرمت RAW / DNG در دوربین

اگر واقعا می‎خواهید مناطق بسیار روشن و سایه‎دار را در تصاویر خود به بهترین شکل نشان دهید، بایستی عکاسی با فرمت RAW را امتحان کنید. به منظور انجام آن، اپلیکیشن دوربین را باز، بر روی تب اندازه‎ی تصویر آهسته ضربه بزنید و در انتها گزینه‎ی ‘Save RAW and JPEG files’ را فعال کنید.

12- فناوری رفع‎لرزش ویدئویی را فعال کنید

رفع‎لرزش صحیح برای ظاهر بسیار خوب ویدئوهایی که به صورت دوربین روی دست ضبط می‎شوند، الزامی است. شما می‎توانید با رفتن به داخل اپلیکیشن دوربین، انتخاب گزینه‎ی تنظیمات در گوشه‎ی بالا سمت راست و انتخاب Video stabilization زیر تب Common آن را فعال کنید.

13- با بیکسبی خرید کنید

بیکسبی هنوز در گلکسی S8 در کمال پتانسیل خود قرار ندارد ولی یک کاری که با آن می‎توانید انجام دهید خرید با استفاده از هوش بیکسبی و دوربین گوشی‎تان است. اپلیکیشن دوربین را باز و آن را به سمت چیزی که می‎خواهید بخرید، بگیرید. این کالا می‎تواند یک کتاب یا موز یا واقعا هر چیزی باشد. اگر بیکسبی آن را شناسایی کند، شما نقاطی را به صورت شناور در صفحه می‎بینید و اگر چیزی نمی‎بینید، می‎توانید برروی آیکون شبیه به چشم در گوشه‎ی پایین سمت چپ آهسته ضربه بزنید. اگر چیزی پیدا شد، می‎توانید آیکون خرید را فشار دهید و قیمت آن و لینک‎هایی را برای خرید آسان آن مشاهده کنید. (البته شک داریم برای کاربران ایرانی چنین قابلیتی جواب دهد)

14- از فیلترهای و افکت‎هایی شبیه به ویژگی‎های اسنپ‎چت در دوربین استفاده کنید

وارد اپلیکیشن دوربین شوید، با فشار دادن آیکون دوربین در بالا سمت چپ دوربین جلو را فعال کنید و یک آیکون خرس در گوشه‎ی پایین سمت راست مشاهده خواهید کرد. آن را فشار دهید و از فیلترها و افکت‎های بسیار متعدد شبیه به اسنپ‎چت لذت ببرید.

15- پیش‎نمایش‎های جالب اسکن عنبیه چشم

شما می‎توانید راه‎های امن مختلفی را برای از حالت قفل خارج کردن گوشی خود انتخاب کنید از جمله اسکن جدید عنبیه‎ی چشم. اما این اسکنر در تنظیمات پیش‎‏فرض خود اندکی ترسناک است. برای جالب‎تر کردن آن به مسیر

Settings > Lock screen and security > Iris Scanner > Preview screen mask

بروید و به جای این‎که چشم‎های شما به عنوان پیش‎نمایش نشان داده شود، افکت‎های شبیه به اسنپ‎چت جالبی را از دوربین سلفی مشاهد خواهید کرد.

16- فرمان‎های صوتی را در اپلیکیشن دوربین فعال کنید

آیا می‎دانستید که می‎توانید با یک فرمان صوتی عکس بگیرید؟ اگر قصد گرفتن سلفی دارید، این قابلیت فوق‎العاده مفید است. وارد اپلیکیشن دوربین شوید، بر روی ایکون چرخ‎دنده برای تنظیمات در گوشه‎ی بالا سمت راست آهسته ضربه بزنید و به سمت انتهای لیست تاگل Voice control را در حالت فعال قرار دهید. شما می‎توانید عبارت‎های مورد نظر خود را برای گرفتن عکس مشخص کنید.

17- استفاده از حالت کار با یک دست برای نمایشگرهای بزرگتر

صفحات نمایش باریکتر گوشی‎های S8 و +S8 برای مدیریت با یک دست سخت نیستند، اما حتی اگر یک نمایشگر کوچکتر بخواهید، می‎توانید حالت one-handed را فعال کنید. به منظور انجام آن به مسیر Settings > Advanced Features > One Handed Mode بروید. به دنبال فعال کردن این قبالیت، شما می‎توانید سه بار بر روی دکمه‎ی هوم به منظور سریعا کاهش اندازه‎ی صفحه آهسته ضربه بزنید.

18- اگر ارتباط اینترنتی قوی ندارید، Wi-Fi calling را فعال کنید

به مسیر Settings > Connections > More Connection settings  بروید و تاگل Wi-Fi calling را در حالت فعال قرار دهید.

19- Google Assistant را به این روش باز کنید

خیلی راحت یک فشار محکم و طولانی بر روی دکمه‎ی هوم وارد کنید تا Google Assistant باز شد. با توجه به این‎که بیکسلی هنوز به طور کامل آماده نیست، بهترین گزینه برای اجرا کردن فرمان‎های صوتی دستیار هوشمند گوگل است.

20- در تمامی بخش‎های گوشی خود جستجو کنید

شما می‎توانید بر روی گوشی Galaxy S8 خود هر فایل یا اپلیکیشنی را جستجو کنید و این قابلیت واقعا جالب است. شما می‎توانید این کار را ابتدا با باز کردن کشوی اپلیکیشنی انجام دهید و در سمت راست قسمت بالا کادر “جستجو در گوشی” را مشاهده خواهید کرد. نام یک اپلیکشین را در کادر جستجو یا یک ایمیل گم شده یا حتی عبارتی مانند dog را وارد کنید تا تمامی تصاویر دارای سگ جستجو شوند!

21- در بخش تنظیمات جستجو کنید

آیا می‎دانستید که می‎توانید در بخش تنظیمات جستجو کنید؟ وارد بخش تنظیمات شوید و بر روی آیکون ذره‎بین در گوشه‎ی بالا سمت راست آهسته ضربه بزنید و قابلیتی که می‎خواهید را جستجو کنید.

22- اضافه شدن آیکون اپلیکیشن‎های جدید به صفحه هوم را متوقف کنید

ممکن است شما نیز جزو کاربرانی باشد که هر زمان یک اپلیکیشن جدید دانلود می‎کنید، به دنبال ظاهر شدن آیکون جدیدی برروی صفحه‎ی هوم گوشی خود عصبانی شوید. یقینا، این آیکون بایستی در کشوی اپلیکشین قرار گیرد، اما داشتن آن در صفحه‎ی هوم نیز باعث از بین رفتن نظم کامل صفحه‎ی هوم شما می‎شود. خوشبختانه، شما می‎توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. اپلیکیشن پلی‎استور را باز کنید > بر روی آیکون همبرگری شکل آهسته ضربه بزنید > وارد بخش تنظیمات شوید و تیک کادری که می‎گوید آیکون را به صفحه‎ی هوم اضافه کن را بردارید.

23- اپلیکیشن‎های خود را براساس حروف الفبا مرتب کنید

این روش ساده و مفید است. اگر می‎خواهید تمامی اپلیکیشن‎های شما در کشوی اپلیکیشنی مرتبط باشند و نظمی آشفته‎ براساس آخرین موارد دانلود شده را نداشته باشند، اما به شکل منطقی‎تر یعنی حروف الفبا مرتب شوند، تنها کافی است کشوی اپلیکشیشن را باز، بر روی سه نقطه در گوشه‎ی بالا سمت راست آهسته ضربه بزنید. در این بخش گزینه‎ی Sort را انتخاب کنید و بر روی مرتب کردن براساس حروف الفبا (Alphabetical order) آهسته ضربه بزنید.

24- نوتیفیکیشن‎های قفل صفحه‎نمایش را فعال/ غیرفعال کنید

اگر نمی‎خواهید افراد مزاحم نوتیفیکیشن‎های مهم دریافتی شما را زمانی که گوشی‎تان بر روی میز در محل ناشناسی قرار دارد ببینند، می‎توانید این نوتیفیکیشن‎ها را مخفی یا به‎طور کامل غیرفعال کنید. برای فعال‎کردن این قابلیت یک تدبیر امنیتی یا اثرانگشت لحاظ کنید. زمانی که کارتان تمام شد، شاهد ظاهر شدن منوی نوتیفیکیشن‎ها خواهید شد. سپس گزینه‎ی مخفی کردن محتوا را انتخاب کنید.

25- با یک ضربه آهسته گوشی خود را سایلنت کنید

شما می‎توانید زنگ گوشی گلکسی جدید خود را به سادگی با از حالت قفل خارج کردن گوشی، یک بار فشار دادن کلید تنظیم حجم صدا و آهسته ضربه زدن بر روی آیکون بلندگو در گوشه‎ی بالا سمت راست سایلنت کنید. به دنبال این کار قابلیت ویبره به صورت خودکار تنها برای نوتیفیکیشن‎ها فعال می‎شود.

26- حالت شبانه را با فیلتر نور آبی زمان‎بندی کنید

Galaxy S8 دارای عملکرد بی‎نظیر فیلتر نور شب است. این قابلیت مشابه با ویژگی شیفت شب اپل و سایر ویژگی‎ها است که میزان نور آبی ساطع شده از نمایشگر را در طول شب محدود می‎کند. به دنبال آن کاربر می‎تواند ساده‎تر بخوابد، حتی اگر از گوشی‎ خود برای خواندن مقالات طولانی در تخت‎خواب استفاده کرده باشد. اگر این قابلیت را فعال نکنید، نورآبی صفحه معمولا باعث گول زدن مغز شما شده و جلوی تولید هورمون‎های ضروری برای خواب را می‎گیرد. برای این‎که فیلتر نور آبی هر شب به طور خودکار فعال شود، به سادگی به مسیر Settings > Display > tap on Blue Light Filter > switch Turn on as scheduled بروید و اوقاتی که می‎خواهید این قابلیت شروع و به پایان برسد را انتخاب کنید!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال