سامسونگ از ضد آب بودن و گواهینامه IP68 گلکسی S7 اکتیو دفاع می‌کند

هفته‎ی گذشته وب‎سایت Consumer Reports اعلام کرد که نتوانسته‎ است گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ را رتبه‎بندی کند چون در آزمایش مقاومت نسبت به آب این وب‎سایت موفق ظاهر نشده است. چیزی که باعث عجیب بودن این ادعا می‎شود که گواهینامه IP68 گوشی مذکور با گواهینامه‎ی داده شده به گوشی‎های گلکسی اس 7 و […]

هفته‎ی گذشته وب‎سایت Consumer Reports اعلام کرد که نتوانسته‎ است گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ را رتبه‎بندی کند چون در آزمایش مقاومت نسبت به آب این وب‎سایت موفق ظاهر نشده است. چیزی که باعث عجیب بودن این ادعا می‎شود که گواهینامه IP68 گوشی مذکور با گواهینامه‎ی داده شده به گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج مطابقت می‎کند. هر دوی این مدل‎ها از تست این وب‎سایت برای ضد آب بودن سر بلند بیرون آمده‎اند و در حال حاضر در راس دو گوشی پیشنهادی توسط این مجله‎ی غیرانتفاعی قرار دارند. طبق گفته‎ی وب‎سایت CR اگر گلکسی S7 اکتیو سامسونگ نیز این آزمایش را با موفقیت سپری می‎کرد در راس نمودارها در کنار دو دوست دیگر خود قرار می‎گرفت.

طبق دفترچه‎ی راهنمای گوشی Samsung Galaxy S7 Active، این گوشی‎هوشمند را می‎توان تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه غوطه‎ور ساخت و آسیبی به آن وارد نمی‎شود. در آزمایشگاه وب‎سایت مورد نظر، دو گوشی گلکسی اس 7 اکتیو در یک محفظه‎ی تحت فشار به منظور شبیه‎سازی عمق 1.5 متری قرار گرفتند. آن‎ها به مدت 30 دقیقه در این محفظه بودند. زمانی که بیرون آورده شدند، مشخص بود که آب به نمایشگر آن‎ها نفوذ پیدا کرده و دکمه‎های پاور این دو دستگاه با مشکل روبرو شده بودند.

دفترچه‎ی راهنمای این گوشی قید می‎کند “با وجود این گواهینامه (IP68)، دستگاه شما نسبت به آسیب وارده از آب در هر شرایطی غیر قابل تاثیرناپذیر نیست” انگاری این اظهارنظر از سوی شرکت سامسونگ به این دلیل آماده شده است تا قسمتی از ساختار این گوشی را تحت پوشش قرار دهد. روز جمعه، شرکت سامسونگ اظهارنظری مبنی بر این داشته که گوشی گلکسی اس 7 اکتیو به طور کامل مورد محک قرار گرفته است و این شرکت از گواهینامه‎ی IP68 این گوشی دفاع خواهد کرد. این شرکت کره‎ای اضافه کرده است که آن‎ها واحد‎های آسیب دیده ناشی از آب گوشی Galaxy S7 Active را تحت گارانتی استاندارد محدود آن تعویض خواهند کرد.

اظهارنظر این شرکت به شرح زیر است “گوشی گلکسی اس 7 اکتیو به منظور مطمئن شدن از دریافت گواهینامه‎ی IP68 برای ضد آب بودن محک‎های سختی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. سامسونگ از گواهینامه‎ی ضد آب این گوشی دفاع خواهد کرد و گلکسی اس 7 اکتیو را تحت گارانتی استاندارد محدود آن، که ممکن است آسیبی ناشی از جریان آب رخ دهد، تعویض خواهد کرد.”

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال