معرفی: با 6 گجتی که انرژی کاربران خود را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند، آشنا شوید!

انرژی آدمی شاید یکی از بزرگ‌ترین منابع انرژی تجدید پذیر در دنیا باشد که هنوز بکر و دست نخورده مانده است! بسیاری از وسایلی که این انرژی جنبشی فعالیت‌های روزانه افراد را مهار می‌کنند به صورت‌های مختلف به محیط‌زیست کمک می‌کنند. با تبدیل انرژی جنبشی و حرکتی به انرژی الکتریکی در گجتهایی که از انرژی […]

انرژی آدمی شاید یکی از بزرگ‌ترین منابع انرژی تجدید پذیر در دنیا باشد که هنوز بکر و دست نخورده مانده است! بسیاری از وسایلی که این انرژی جنبشی فعالیت‌های روزانه افراد را مهار می‌کنند به صورت‌های مختلف به محیط‌زیست کمک می‌کنند. با تبدیل انرژی جنبشی و حرکتی به انرژی الکتریکی در گجتهایی که از انرژی انسانی نیرو می‌گیرند، وابستگی به سوخت‌های فسیلی و باتری‌ها که تخریب کننده سیاره زمین هستند کاهش می‌یابد. علاوه بر این، این نوع گجتها، کاربران را وادار به تحرک و در نتیجه یک سبک زندگی سالم‌تر می‌کنند. در اینجا شش نوع گجت مختلف که انرژی لازم برای آن‌ها از انرژی کاربران تأمین می‌شود معرفی می‌گردد.

 

bb

دویدن برای دریافت نور

برای دوندگان و تمام افرادی که به تحرک داشتن پس از تاریکی هوا علاقه‌مندند این گجت این امکان را برای آن‌ها برآورده می‌سازد. Million Mile Light یک لامپ ال ای دی کوچک است که انرژی آن از انرژی جنبشی دونده تأمین می‌شود و نور تولید شده به‌اندازه‌ای است که رانندگان در فاصله 100 یاردی شخص پیاده را تشخیص می‌دهند. این لامپ دارای طول عمر 100 هزار ساعت بوده و یک گزینه روشنایی پایدار در طی شب است.

 

aa

رقصیدن با لامپ‌های ال ای دی

آیا این ایده جالب نیست که برقصید و حرکات جالب داشته باشید و شاد باشید و در کنار آن منبع تولید انرژی پاک باشید؟ این ایده به واقعیت پیوسته و باید آن را مدیون زمین‌های رقص مولد انرژی جنبشی Energy Floors بود. برای نشان دادن این تکنولوژی شرکت سازنده آن، یک کف‌پوش نیمه شفاف با نمایشگرهای ال ای دی دینامیک ساخته که انرژی خودشان را از انرژی حرکتی افراد متحرکت دریافت می‌کنند. هر گونه حرکت روی این کف‌پوش به یک مولد کوچک منتقل می‌شود و تبدیل به انرژی الکتریکی می‌شود. هر قطعه مربع شکل این کف‌پوش به اندازه 30 اینچ مربع می‌تواند تا حد 35 وات انرژی پایدار تولید کند.

 

cc

شارژر پدالی

این دوچرخه پدالی از بامبو ساخته شده و نه به‌واسطه استفاده از بامبو در بدنه‌اش بلکه بنا به دلیلی جالب‌تر نسبت به دوچرخه‌های معمولی برای محیط‌زیست مفید است. کنسرسیوم Bambootec در مکزیک یک دوچرخه پدالی که انرژی حاصل از پدال زدن را ذخیره و آن را به انرژی برگشت پذیر تبدیل می‌کند ابداع کرده است. گجت‌های کوچکی همانند گوشی‌های هوشمند و MP3 پلیرها می‌توانند با اتصال به یک آداپتور از انرژی تولیدی این دوچرخه شارژ شوند. همچنین این دوچرخه دارای یک داشبورد ناوبری در فرمان است که زمان و فاصله را اندازه‌گیری می‌کند؛ بنابراین این دوچرخه با بدنه‌ای عمدتاً از بامبو کوچک‌ترین تأثیر مخربی بر محیط‌زیست ندارد.

 

dd

کفی کفش مولد انرژی

راه رفتن ساده هم می تواندباعث تولید انرژی الکتریکی شود و این ایده زودتر از آنچه شما تصور کنید به واقعیت پیوسته است. محققان دانشگاه وسیکانسین در شهر مدیسون در آمریکا، یک جفت کفی کفش اختراع کرده‌اند که قابلیت تولید 20 وات انرژی الکتریکی از طریق راه رفتن دارند. این اختراع انگیزه ایجاد یک شرکت جدید تحت عنوان InStep NanoPower برای تولید کفش‌هایی با این نوع کفی‌ها در جهت تولید انرژی الکتریکی در طی راه رفتن را ایجاد کرد. کفش‌های دارای این نوع کفی‌ها برای ساکنین شهرها، دانشجویان، راهپیمایان مسافت‌های طولانی و هر کسی‌ که در طی روز پیاده‌روی می‌کند یک مزیت محسوب می‌شود.

 

ee

یک مرکز خرید بزرگ مولد انرژی

یک مرکز خرید بزرگ در حومه شهر شاید آخرین مکانی باشد که شما انتظار تولید انرژی تجدید پذیر در آن داشته باشید! ولی با توجه به موارد قبلی عجیب هم به نظر نمی‌رسد چرا که در چنین مراکز خریدی شمار زیادی از مردم در حال حرکت هستند. یک شرکت فن‌آوری تمیز به نام Pavegen، شصت و هشت کف‌پوش کینتیک در کف مرکز خرید ژوهانسبورگ در آفریقا نصب کردند تا سطح آگاهی عمومی درباره مشکلات ساکنین مناطق روستایی در عدم برخورداری از انرژی پایدار و نامطمئن را بالا ببرند. این قطعات کف‌پوش، انرژی لازم برای صفحه نمایشگر تعاملی نشان دهنده اطلاعات مربوط به قدم‌های برداشته شده روی آن‌ها را نمایش می‌دهد در حالی که انرژی حرکتی ناشی از گام برداشتن روی آن‌ها، انرژی الکتریکی برای ساکنین در مناطقی که از این نظر دچار مشکل هستند را فراهم می‌کنند. مرکز خرید Sandton City در هر ماه شاهد بیش از دو میلیون گام است که این خود نشان دهنده سطح بالای انرژی تولیدی و کمک به خانوارهایی است که نیاز به امکانات اولیه‌ای نظیر نور، گرما دارند.

 

ff

پارچه‌های مولد انرژی

تیمی از مهندسان در دانشگاه جورجیا تک، اخیراً یک نوع منسوجات هیبریدی (ترکیبی) ابداع کرده‌اند که انرژی خورشیدی و انرژی جنبشی را به انرژی پاک تبدیل می‌کند. این پارچه‌های نسل آینده می‌توانند در تهیه لباس‌ها، آفتاب‌گیرهای پنجره‌ها و حتی چادرهای مسافرتی مورد استفاده قرار بگیرند. سلول‌های خورشیدی بکار رفته در این نوع پارچه‌ها از فیبرهای پلیمری ساخته شده و با مولدهای الکتریکی نانو تریبوالکتریک بکار رفته در رشته‌های پشمی در هم تنیده شده‌اند تا نوعی پارچه انعطاف‌پذیر، سبک، با قابلیت تهویه مناسب تولید کنند که بتواند مقادیر قابل توجهی انرژی الکتریکی تولید کند. مخترعان مواد این نوع پارچه در تلاش‌اند که این پارچه را ضد آب و پر دوام سازند. البته هنوز با زمانی که شما تی‌شرتی بخرید که تلفن هوشمندتان را شارژ کند فاصله داریم ولی مطمئناً چندان دیر نخواهد بود!

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال