نقد و بررسی تخصصی تبلت اکسپریا Z4 سونی [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

در قسمت چهارم بررسی تبلت اکسپریا Z4 سونی به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. اپلیکیشن‌های وب‌گردی تبلت اکسپریا زد 4 […]

در قسمت چهارم بررسی تبلت اکسپریا Z4 سونی به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن‌های وب‌گردی تبلت اکسپریا زد 4

همانند بسیاری از دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، تبلت زد4 سونی نیز به طور پیشفرض داری دو برنامه مرورگری صفحات اینترنتی بوده و اپلیکیشن‌های کروم گوگل و ایمیل پیشفرض اندرویدی از این دسته‌اند. ای دو برنامه هر دو دارای ویژگی‌های و قابلیت‌های بسیار مشابهی بوده و رابط کاربری یکسانی در آنها نهفته است که در واقع انتخاب میان آن دو را توسط کاربر، بسیار سخت می‌کند. در نتیجه کاربر می‌بایست بر اساس نیازهای شخصی خود یکی از آنها را برگزیند. البته در این زمینه، مرورگر کروم گوگل، پیشنهاد ما به شما است. زیرا این برنامه دارای طراحی و ظاهر بسیار جالب و کاربردی بوده و رابط کاربری آن بسیار روان و ساده است. همچنین این برنامه دارای ویژگی مصرف بهینه ترافیک بوده و در صورت فعال بودن آن و از طریق فشرده سازی اطلاعات، میزان کمتری از ترافیک اینترنت دیتای گوشیتان مصرف خواهد شد.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده و کاربردی تبلت اکسپریا زد 4

در بخش ویرایش و نگارش فایل‌های متنی، تبلت اکسپریا زد 4 سونی به طور پیشفرض به برنامه آفیس کمپانی مایکروسافت مجهز گشته است. این برنامه که نسخه اندرویدی آن بر روی این تبلت قرار گرفته است، دارای بخش‌های وورد (Word)، اکسل (Excel)، پاور پوینت (PowerPoint)، وان نوت (OneNote) و وان درایو (OneDrive) است. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و روان بوده و مسلما بسیاری از نیازهای عادی شما را برطرف خواهد کرد.

اپلیکیشن تقویم یا همان calendar، مشابه همان اپلیکیشنی است که در تبلت سری پیشین یعنی اکسپریا زد2 و همچنین تبلت اکسپریا زد3 کامپکت سونی وجود دارد. درج یک رویداد بر روی تقویم این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت بوده و حتی می‌توان به عنوان یک یادآور، صدای هشداری را نیز بر روی آن قرار داد. همچنین جالب است بدانید که این برنامه، رویدادهای مهم را از سوی اپلیکیشن فیسبوک و حساب کاربری شما به برنامه منتقل کرده و از این رو می‌توان هشدارهایی را نیز از این جهت بروز دهد. علاوه بر آن، اپلیکیشن calendar قادر است، تعطیلات رسمی جهانی و همچنین روزهای تعطیل مربوط به هر کشور را به نمایش گذاشته و در کنار آن، روزهای تولد مخاطبین شما را در پیش رویتان قرار دهد. همچنین نمایش پیش بینی وضعیت آب و هوای روزهای آینده، از جمله دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه به حساب می‌آید.

11

اپلیکیشن ساعت یا همان Clock این دستگاه دارای بخشی به منظور درج چندین هشدار (Alarm)  بوده و البته هر هشدار دارای مشخصات مربوط به خود است (مشخصاتی شامل صدای هشدار و یا الگوی متفاوت). همچنین امکان قرار دادن وظایفی خاص برای کلیدهای سخت افزاری کناره دستگاه به عنوان خاموش کننده هشدار یا به عقب انداختن آن یا لغو هر گونه عملی نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن در این بخش، تنظیماتی خاص به منظور ویرایش ساعت به نمایش در آمده بر روی رابط کاربری دستگاه نیز وجود داشته و در گوشه‌ای از آن، ساعت‌های جهانی نیز قابل مشاهده و دستکاری می‌باشند (البته در این بخش در کنار نمایش ساعت‌های جهانی می‌توانید به مشاهده وضعیت آب و هوایی هر کدام از آنها نیز بپردازید).

این دستگاه نیز همانند بسیاری از محصولات کمپانی سونی دارای برنامه‌ای با نام Socialife News بوده که سرتیتر مهمترین خبرهای روز دنیا را از وبسایت‌های خبری و همچنین سرویس‌های RSS Feed موجود جمع آوری کرده و آنها را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین اگر به حساب‌های کاربری خود در صفحات فیسبوک، توییتر و یا یوتیوب وارد شوید، این برنامه به طور خودکار، بروزرسانی‌های موجود در این برنامه‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین این برنامه، مقالات را به صورتی خاص و با فرمتی قابل مشاهده در اختیار شما گذاشته و حتی امکان انتخاب فونت و اندازه‌های آن نیز وجود دارد و در نهایت، عمل خواندن مقالات را بسیار راحت و آسان می‌کند.

برنامه Sketch همان طور که از نامش پیداست، یک برنامه نقاشی بوده و کار با آن بسیار ساده و آسان است. تنها کافیست که یک رنگ را از میان گستره بسیار زیادی از طیف رنگ‌ها، انتخاب کرده و سپس در زمینه‌های نوشتاری یا نقاشی، آن را به کار ببندید. در این برنامه و در بخش تنظیمات آن، تعداد بسیار زیادی از حالت‌های نقاشی، تصاویر پس زمینه و نقش و نگارهای آماده وجود دارد و تنها کافیست به سراغ آنها رفته و یکی از آنها را برگزینید. همچنین می‌توانید با دقت کامل و بر حسب علایق خود، نقاشی و یا طراحی خاصی را خلق کرده و توسط برنامه پیام‌رسانی پیشفرض این دستگاه، آن را به دوستان خود ارسال کنید. البته بهتر است بدانید که این برنامه با اپلیکیشن Evernote  یکپارچه شده است.

همچنین تبلت زد 4 سونی به طور پیشفرض دارای برنامه ماشین حساب (calculator) بوده و در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این برنامه از نظر عملکرد لمس کلیدهای روی آن بهینه گشته است. کلیدهای روی این ماشین حساب به واسطه نمایشگر این تبلت، بسیار بزرگ و درشت بوده و در کنار آن، این برنامه دارای بخش پیشرفته‌ای به منظور درج عملگرهای مثلثات و لگاریتم نیز می‌باشد. گرچه امکان درج بخش پیشرفته‌تری نیز وجود داشته و کمپانی می‌توانست از فضای موجود بیشترین بهره را ببرد.

در کنار موارد گفته شده، این تبلت 10.1 اینچی دارای برنامه‌ای به نام Power Saver بوده و توسط آن کاربر می‌تواند دوام باتری دستگاه را از طریق بهینه سازی مصرف انرژی برنامه‌ها افزایش دهد. مدیریت مصرف وای‌فای، جی‌پی‌اس، بلوتوث، روشنایی صفحه نمایش، انتقال اطلاعات خودکار (auto sync)، مصرف انرژی پس زمینه برنامه‌ها و همچنین مصرف اینترنت دیتا، از جمله ویژگی‌های اصلی این برنامه بوده و کاربر می‌تواند با مشخص نمودن میزان و سطحی معین از باتری دستگاه، با رسیدن و کاهش شارژ باتری به آن سطح، موارد تعیین شده (شامل موارد گفته شده) را به صورت خودکار از طریق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، به صورت غیر مستقیم از طریق برنامه فعال یا غیر فعال کند. همچنین  در مکان قرار گیری خود در صورت نیافتن هیچگونه شبکه وای‌فایی که قبلا استفاده یا ذخیره شده باشد، می‌توان به طور خودکار به غیر فعال سازی سرویس جستجوی وای‌فای اقدام کرد. علاوه بر آن امکان غیر فعال سازی مصرف اینترنت دیتای دستگاه در زمان خاموش شدن صفحه نمایش نیز وجود خواهد داشت. با جستجوی در بخش تنظیمات این برنامه با دیگر موارد این چنینی مواجه خواهید شد. حالت Stamina mode یکی از این قابلیت‌ها است.

برنامه File Commander، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیشفرض موجود در این دستگاه است که به مدیریت بهتر فایل‌ها توسط کاربر کمک خواهد کرد. این برنامه دارای قابلیت انجام و اعمال دستورات دسته جمعی بر روی فایل‌ها و پوشه‌ها بوده و توانایی دستکاری و باز کردن فایل‌های ZIP را نیز دارد. همچنین این برنامه از حافظه‌های ابری همچون گوگل درایو، دراپ باکس، باکس، شوگر سینک (SugarSync) و وان درایو نیز پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین تبلت زد 4 سونی به طور پیشفرض دارای برنامه کاربردی دیگری بنام Backup & Restore نیز هست. همان طور که از اسم این برنامه پیداست، محتوای آن به ذخیره سازی نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی کاربر مربوط می‌شود. البته بهتر است بدانید که وسعت آن به مواردی همچون لیست مخاطبین، اطلاعات مربوط به مکالمات، اطلاعات مربوط موجود در تقویم، اطلاعات و تاریخچه تماس‌ها و بوکمارک‌ها محدود می‌شود. بنابراین با استفاده از این برنامه به هیچ وجه نمی‌توانید به ذخیره سازی نسخه پشتیبان از فایل‌ها و اسناد چند رسانه‌ای (مثل صدا و فیلم) و هر چه در این محدوده قرار می‌گیرد اقدام کنید. پس ممکن است اطلاعات بسیار مهمی در این قسمت از بین رود و در آینده با مشکل بزرگی مواجه شوید.

اپلیکیشن Lifelog که جزء برنامه‌های مربوط به سلامتی این دستگاه به حساب می‌آید، تمامی فعالیت‌های روزمره شما اعم از پیاده‌روی، دویدن، خوابیدن و حتی آهنگی که گوش می‌دهید و تصاویری که به ثبت می‌رسانید را تعقیب می‌کند و به خاطر می‌سپارد. در نهایت این اطلاعات در صفحه‌ای دو نیم شده با ظاهری زیبا و به شکل تصویری در قسمت بالا و اطلاعات جزئی‌تر در پایین به نمایش در خواهد آمد.

اپلیکیشن Xperia Lounge، دیگر برنامه موجود در تبلت زد4 سونی است که وظیفه آن به ارائه محتوای چند رسانه‌ای منحصر به فرد (شامل موزیک، فیلم و فایل‌های ورزشی و تفریحی)، تبلیغات و بازی‌ها مربوط می‌شود. همچنین با نگه داشتن دستگاه در حالت‌های لند اسکیپ یا پرتره (افقی یا عمودی) با رابط کاربری‌های متفاوتی روبه‌رو خواهید شد. در حالت پرتره یا عمودی، لیستی از فیلم‌ها به نمایش در خواهد آمد و می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه، به قسمت‌های پایین‌تر این لیست نگاهی بیندازید. اما در حالت لند اسکیپ یا افقی، فیلم‌ها در حالت تمام صفحه در پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

سخن پایانی

در حالی که کمپانی ژاپنی سونی در حال حاضر در گرداب مشکلات مربوط به سری گوشی‌های (پرچمدار) زد خود در حال دست و پا زدن است، تبلت اکسپریا زد4 این کمپانی توانست با ارائه نتایج بسیار قابل قبول و قانع کننده در اکثر تست‌ها و بررسی‌ها انجام شده، تا میزان کمی به محبوبیت این سری بیفزاید. شاید این تبلت به اندازه‌های گوشی‌های هوشمند یک شرکت بزرگ، تولید و به فروش نرسد، اما این موفقیت خود حاکی از آن است که کمپانی سونی هنوز هم در تولید دستگاه‌های هوشمند ماهر بوده و می‌تواند به سادگی و با کمی ابداع و خلاقیت در این حوزه، از رقبای سرسخت خود پیشی بگیرد.

برای شروع این بخش به منظور نتیجه گیری پایانی باید گفت که واقعا از طراحی ظاهری این تبلت به وجد آمدیم. ضخامت 6.1 میلی متری این تبلت، آن را در کنار تبلت آیپد ایر2 اپل قرار داده و در کنار آن، ارگونومی بسیار خوبی را برای کاربران محیا می‌کند. البته جالب است بدانید که در این رقابت، نماینده سونی پیروز است، زیرا وزن آن کمتر از تبلت ساخته شده بدست کمپانی اپل بوده و از این لحاظ کاربر می‌تواند در طول روز با یک تبلت 10.1 اینچی به راحتی کار‌های روزمره خود را به پیش ببرد.

همچنین حاشیه نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت نیز به اندازه کافی بوده و نه آنقدر بزرگ است که باعث ایجاد ظاهر بدی برای دستگاه شود و نه آنقدر کوچک است که باعث عدم توانایی کاربر در حیطه در دست گرفتن آن شود. همچنین این دستگاه از مواد باکیفیتی ساخته شده است و در کنار آن، مواد به کار رفته در آن به ظاهر زیبا و همچنین ارگونومی بهتر آن کمک کرده است. البته نباید از مجوز IP68 این تبلت هم غافل شد. همانطور که می‌دانید با توجه به مورد، کاربر می‌تواند تبلت مزبور را زیر هر نوع آب و هوایی استفاده کند و به اصطلاح باید گفت که تبلت اکسپریا زد 4 سونی، دستگاهی برای تمام فصول است.

gsmarena_003صفحه نمایش 10.1 اینچی این تبلت دارای میزان روشنایی بسیار بالایی بوده و زاویه دید بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. البته کنتراست تصاویر در هنگام نگاه کردن از زوایای دیگر، تغییر خواهند کرد. همچنین دقت تصویر نمایشگر این تبلت نیز نسبت به نسل پیشین، پیشرفت کرده است و تصاویر به نمایش در آمده در آن بسیار شارپ و واضح هستند. مسلما استعداد نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت به جذب اثر انگشت کاربر، یکی از اصلی‌ترین معایب آن به حساب می‌آید، زیرا پاک کردن و تمیز نگه داشتن همیشگی یک نمایشگر 10.1 اینچی، عمل بسیار دشوار و سختی است.

در بخش تست دوام و پایداری باتری دستگاه‌های هوشمند، امتیازات بدست آمده توسط این تبلت و باتری آن بسیار عالی و تحسین برانگیز بود. البته ممکن است که میزان پخش ویدئویی آن در تست‌های ما به امتیاز 17 ساعت نرسیده باشد، اما مسلما امتیاز 14 ساعت و نیم نیز نتیجه بدی به حساب نمی‌آید و بسیار باارزش است. علاوه بر آن در هنگام وبگردی با این تبلت، با یکبار شارژ کامل دستگاه می‌توانید لذت مرورگری صفحات وب را در یک نمایشگر 10.1 اینچی و با وضوح بسیار زیاد را تا مدت زمان 12 ساعت تجربه کنید. مطمئنا از نتایج تست‌های باتری این تبلت و البته عملکرد آن به شگفتی خواهید آمد و در این بخش با وجود افزایش 80 درصدی تعداد پیکسل‌ها نسبت به نسل گذشته آن، هیچ گونه نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

مسلما طرفداران سیستم عامل اندروید از این خبر خوشحال خواهند شد که کمپانی سونی بر خلاف بسیاری از کمپانی‌ها، به طراحی و بسیاری از امکانات موجود در سیستم عامل اندروید و نسخه لالی‌پاپ آن دست نزده است و رابط کاربری اکسپریای خود را به آرامی در کنار آن قرار داده است. همچنین در کنار وجود قابلیت‌های بسیار زیاد در این سیستم عامل، رابط کاربری سونی نیز از ویژگی‌های بسیار کاربردی و جالبی بهره برده و به طور اختصاصی دارای اپلیکیشن‌های مفید مخصوص به خود است. البته با توجه به بررسی‌های انجام شده، تعدادی از برنامه‌های موجود در این رابط کاربری، فضای 10.1 اینچی نمایشگر این تبلت را هدر داده و باعث کاهش کاربردی بودن نمایشگر بزرگ آن می‌شوند.

Sony-Xperia-Z4Tablet-1a

همان طور که در مقاله‌های پیشین مورد بررسی قرار گرفت، این تبلت توسط اپلیکیشن‌های مشخص شده‌ای به نام small apps، می‌تواند عملیات اجرای برنامه‌ها به طور همزمان بر روی نمایشگر را اجرا کند. انتظار می‌رود در آینده، کمپانی سونی بیشتر رو این قیمت کار کرده و بتواند اپلیکیشن‌های جالب‌تری را به آن بیفزاید. زیرا اجرای این پروسه بر روی گوشی‌های هوشمندی با نمایشگر کوچک بسیار ارزشمند و قابل تحسین است اما بر روی یک نمایشگر 10.1 اینچی، برنامه‌هایی با پنجره کوچک می‌تواند باعث هدر رفتن فضای بسیار بزرگ نمایشگر این تبلت شود. بنابراین در آینده منتظر اقدام‌های جدید کمپانی در این حیطه خواهیم بود.

در بخش بررسی و تست سخت افزاری و اجرای بنچمارک‌ها، تبلت اکسپریا زد4 سونی بسیار قدرتمند به پیش جلو حرکت کرد و توانست بسیار از حریفان خود را از پای در آورد و در بسیاری از بنچمارک‌ها توانست در بین بهترین و قدرتمندترین تبلت‌ها و همچنین گوشی‌های موجود در بازار در حال حاضر، به مقام نخست دست یابد. البته نسخه تحت بررسی ما، مدل پیش از عرضه و نمونه اولیه این تبلت بود و نتوانست بسیاری از تست‌ها و بنچمارک‌ها مخصوص تست‌های مربوط به CPU را به درستی اجرا کند. اما با نگاهی به تست‌های ترکیبی آن متوجه عملکرد بسیار ماهرانه و قدرتمندانه آن می‌شویم. همچنین همانطور که دیدید، نسخه خرده فروشی این تبلت را نیز چندی بعد مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که نتایج این دو نسخه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

همان طور که در مقاله‌های پیشین به آن پرداخته شد، این تبلت به طور پیشفرض از اپلیکیشن‌های پخش چند رسانه‌ای بسیار مجهزی بهره می‌برد. اپلیکیشن گالری این تبلت بسیار کارا و مجهز بوده و برنامه پخش کننده موزیک (به نام Music)  آن نیز همانند اپلیکیشن Walkman سونی، دارای رابط کاربری و عملکرد تحسین برانگیزی است. همچنین برنامه پخش کننده فایل‌های ویدئویی (Movies) رابط کاربری این تبلت نیز از بسیاری از فرمت‌ها و کدک‌های رایج پشتیبانی کرده و توانایی نمایش زیرنویس از دیگر ویژگی‌های کاربردی این تبلت و ویدئو پلیر آن به حساب می‌آید. علاوه بر این‌ها، این تبلت دارای برنامه‌ای اختصاصی به منظور ویرایش اسناد بوده و کاربر می‌تواند با بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ این دستگاه، فعالیت‌های بسیار جالبی را در این بخش اجرا کند.

xperia-z4-tablet-keyboard

از آنجایی که از بخش نوشتاری این تبلت صحبت کردیم، می‌توانیم دوباره از داک کیبورد BKB50 ساخته شده برای این تبلت یادی کنیم. این کیبورد بلوتوثی دارای قابلیت‌های بسیار جالبی بوده و طراحی بسیار نازک آن با ظاهر تبلت هم‌خوانی دارد. مسلما با وجود این کیبورد، در کنار داشتن یک تبلت بسیار باریک، می‌تواند نقش صاحب یک اولترابوک بسیار مجهز را نیز بازی کنید.

در نهایت به بخش بررسی قیمت این تبلت 10.1 اینچی رسیدیم. مسلما با نگاهی به قیمت خرید تبلت اکسپریا زد4 سونی متوجه این موضوع خواهیم شد که این تبلت پیشرفته برای کسانی که از نظر مالی دچار مشکل هستند، ساخته نشده است. در حال حاضر این تبلت حرفه‌ای در کشور انگلستان با قیمت 500 یورو و در دیگر کشورها با قیمت 580 یورو به فروش می‌رسد. مطمئنا این قیمت برای تبلتی با این مشخصات، قیمت مقرون به صرفه‌ای نمی‌باشد. همچنین کیبورد مخصوص به آن نیز در فروشگاه سونی با قیمت 150 یورو قابل خریداری است.

همان طور که در اکثر دستگاه‌های هوشمند به وضوح دیده می‌شود، همیشه پرچمدار بودن یک دستگاه برای یک کمپانی به معنای ارزش داشتن آن دستگاه و قابلیت‌های آن در برابر قیمتی که برایش پرداخته می‌شود، نیست. اما این مورد برای تبلت اکسپریا زد4 سونی تقریبا صدق نمی‌کند و همان طور که در تست‌های اجرا شده بر روی این تبلت، شاهد نتایج آن بودید، پرچمدار تبلت‌های کمپانی سونی، نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای را از خود بر جای گذاشت و توانست خود را به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین تبلت‌های موجود در بازار معرفی کند. در نهایت باید گفت که اگر به دنبال خریداری یک تبلت پرقدرت، زیبا و شیک اندرویدی هستید و می‌خواهید که تبلتتان دارای نمایشگر بزرگی بوده و توانایی برقراری تماس را داشته باشد و البته در کنار آن، توانایی پرداخت هزینه‌های نسبتا هنگفتی را نیز دارید، مطمئنا تبلت اکسپریا زد 4 سونی می‌تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد.

خلاصه این قسمت و نتیجه گیری

در ابتدای این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی تبلت اکسپریا زد 4 سونی پرداختیم. در این بخش متوجه شدیم که این تبلت 10.1 اینچی همانند بسیاری از رقیبان اندرویدی خود به طور پیشفرض دارای دو مرورگر بوده و برنامه‌های کروم گوگل و ایمیل پیشفرض اندرویدی از آن دسته‌اند. هر دو برنامه دارای ویژگی‌های مخصوص به خود بوده و البته مرورگر کروم به دلیل رابط کاربری زیبا و ویژگی‌های جالب و کاربردی دارای طرفداران بیشتری است. 

در ادامه وارد بررسی بخش برنامه‌های از پیش نصب شده و کاربردی این تبلت شده و برنامه‌هایی همچون  برنامه آفیس شرکت مایکروسافت (شامل بخش‌های وورد ، اکسل ، پاور پوینت ، وان نوت و وان درایو )، اپلیکیشن تقویم، اپلیکیشن ساعت، برنامه Socialife News، برنامه Sketch، برنامه ماشین حساب، برنامه‌ای به نام Power Saver، برنامه File Commander، برنامه کاربردی دیگری بنام Backup & Restore، اپلیکیشن Lifelog و اپلیکیشن Xperia Lounge از جمله موارد موجود در این دسته هستند. 

در نهایت وارد بخش نتیجه گیری شده و دوباره تمامی بخش‌های تست شده این تبلت 10.1 اینچی را مرور کردیم و در هر بخش، نتیجه خاصی را بروز دادیم. در نهایت متوجه شدیم که این تبلت، یک دستگاه‌ هوشمند بسیار مجهز بوده و تقریبا نمی‌توان اشکال خاصی را به آن وارد نمود. شاید دشوارترین بخش این تبلت برای یک کاربر یا خریدار، به قیمت نسبتا بالای آن مربوط شود. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که برای داشتن یک دستگاه مجهز و حرفه‌ای می‌بایست هزینه‌ای در آن سطح را نیز پرداخت کنید. در پایان باید گفت که از کمپانی سونی به منظور ساخت چنین دستگاه شیک، مجهز و قدرتمندی کمال تشکر را داشته و برای کاربران و صاحبان آینده این تبلت بسیار خوشحال و مسرور هستیم.

امیدواریم در پایان این بخش، از سری مقالات بررسی تبلت اکسپریا زد 4 سونی لذت کافی را برده باشید.

 

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی تبلت اکسپریا زد 4 سونی دسترسی داشته باشید:

[قسمت اول: معرفی تبلت و بررسی طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی]

[قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

[قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، بلندی صدا و صفحه کلید]

[قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین تبلت]

[قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال