شایعه: سرفیس پرو 5 مایکروسافت با یک قلم بهبود یافته و داک مغناطیسی به بازار خواهد آمد

مایکروسافت با تغییراتی که در سرفیس پرو 4 ایجاد کرد توانست این تبلت را به عنوان یکی از بهترین تبلت‌های سرفیس پرو معرفی کند. این تبلت نسبت به سرفیس پرو 3 دچار تغییرات زیادی شده بود اما تحت هیچ عنوان نمی‌توان گفت که سرفیس پرو 4 تبلتی متحول شده و متفاوت از نسخه‌های قبلی خود […]

مایکروسافت با تغییراتی که در سرفیس پرو 4 ایجاد کرد توانست این تبلت را به عنوان یکی از بهترین تبلت‌های سرفیس پرو معرفی کند. این تبلت نسبت به سرفیس پرو 3 دچار تغییرات زیادی شده بود اما تحت هیچ عنوان نمی‌توان گفت که سرفیس پرو 4 تبلتی متحول شده و متفاوت از نسخه‌های قبلی خود بوده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت در خط تولید تبلت‌های سرفیس پرو، قصد دارد روندی ثابت را پیش بگیرد و در هر نسخه از این تبلت‌ها تغییراتی را ایجاد کند که نسخه‌های قبلی از آن بی‌بهره بوده‌اند. حال پتنت جدید ثبت شده نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد در سرفیس پرو 5 تمرکز اصلی خود را بر روی قلم تبلت بگذارد و تغییراتی را در این بخش ایجاد کند.

شایعه: سرفیس پرو 5 مایکروسافت با یک قلم بهبود یافته و داک مغناطیسی به بازار خواهد آمد

پتنت منتشر شده نشان می‌دهد که مایکروسافت دو تغییر اساسی را در قلم تبلت بعدی خود ایجاد خواهد کرد. اول این که مایکروسافت به سراغ باتری این قلم خواهد رفت و دوم قصد دارد تغییراتی را در داک قلم ایجاد کند. همان‌طور که می‌دانید قلم‌های قبلی سرفیس پرو دارای باتری AAAA بودند؛ این نوع باتری‌ها نیازی به شارژ شدن ندارند و بعد از اتمام نیز نمی‌توان آن‌ها را شارژ نمود و معمولا با توجه به نحوه‌ی استفاده می‌توانند تا یک‌سال و حتی بیشتر نیز دوام بیاورند. مایکروسافت قصد دارد در قلم تبلت بعدی خود باتری را قرار دهد که بتوان آن را شارژ نمود.

قدم دوم مایکروسافت داک تبلت و محل قرارگیری قلم خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد داکی مغناطیسی را طراحی کند که قلم تبلت را به هنگام شارژ شدن یا هنگامی که کاربر از آن استفاده نمی‌کند در حالتی مخصوص بر روی داک قرار دهد.

مایکروسافت بارها اعلام کرده که در سرفیس‌ پروهای بعدی نمی‌تواند قلمی را طراحی کند که نازک‌تر از تبلت باشد و در نتیجه بتوان آن را درون تبلت قرار داد. به همین دلیل مایکروسافت داک مخصوص قلم را طراحی کرده که با وصل شدن به تبلت بتوان آن را شارژ نمود و در نهایت محلی مناسب برای قراردادن قلم تبلت به حساب می‌آید. خیلی واضح است که مایکروسافت نیز قصد دارد همانند اپل قلم‌ تبلت خود را توسط داک مغناطیسی تبلت شارژ کند؛ همان‌طور که اپل در آیپد پرو قلم خود را توسط داک Lightning شارژ می‌کند.

به‌هر‌حال بهتر است فعلا کمی صبر کنیم تا ببینیم در نهایت آیا این پتنت به مرحله‌ی اجرا می‌رسد یا خیر. آیا نهایتا قلم تبلت مایکروسافت قابلیت شارژ شدن را خواهد داشت یا اینکه همچنان باید از روش قدیمی استفاده کرده و به استفاده از باتری‌های AAAA در قلم تبلت سرفیس پرو راضی باشیم؟

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال