حالا تمامی گواهینامه‌های رایگان HTTPS شرکت Let’s Encrypt مورد اعتماد مرورگرهای اصلی هستند

خود را برای گشت و گذاری آسان‌تر آماده کنید. به تازگی وب‌سایت The Next Web گزارشی جدید منتشر کرده که نشان می‌دهد از این پس کاربران می‌توانند کمی در گشت و گذارهای اینترنتی خود، آسوده‌تر باشند. طبق این گزارش، حالا تمامی گواهینامه‌های HTTPS شرکت غیرانتفاعی Let’s Encrypt (که تنها هدف آن، رمزگذاری و ایمن ساختن تمامی […]

خود را برای گشت و گذاری آسان‌تر آماده کنید. به تازگی وب‌سایت The Next Web گزارشی جدید منتشر کرده که نشان می‌دهد از این پس کاربران می‌توانند کمی در گشت و گذارهای اینترنتی خود، آسوده‌تر باشند. طبق این گزارش، حالا تمامی گواهینامه‌های HTTPS شرکت غیرانتفاعی Let’s Encrypt (که تنها هدف آن، رمزگذاری و ایمن ساختن تمامی دنیای وِب می‌باشد) مورد تایید مرورگرهای اصلی است.

در مورد Let’s Encrypt باید بگوییم که این شرکت غیر انتفاعی توسط شرکت ISRG (گروه تحقیقات امنیتی اینترنت) راه‌اندازی و توسط شرکت‌های Electronic Frontier Foundation، Mozilla، Cisco Systems و Akamai پشتیبانی می‌شود. اما اولین بار سال گذشته بود که شرکت Let’s Encrypt با اعلام اعطای گواهینامه‌ی رایگان HTTPS به هر فردی که دامنه‌ای را به نام خود دارد، معروف شد. همچنین این شرکت ابزاری متن‌‌باز را نیز برای کنترل و ایمن کردن هر چه بیشتر وب‌سایت‌ها در اختیار کاربران قرار داده تا برنامه‌های این شرکت همراه با پشتیبانی باشد. اولین گواهینامه‌ی HTTPS نیز ماه گذشته اعطا شد و پس از آن، یکی صادرکنندگان گواهینامه‌های SSL، شرکت IdenTrust نیز مهر تایید را بر گواهینامه‌های Let’s Encrypt زد.

اما HTTPS ارتباطات و اطلاعاتی را که میان یک وب‌سایت و سرور آن رد و بدل می‌شود را رمزگذاری می‌نماید که در نتیجه‌ی آن، هیچ کسی قادر به مشاهده‌ی اطلاعات نخواهد بود. همچنین هیچ کسی جز صاحب دامنه قادر نخواهد بود تا اطلاعات مربوطه را مشاهده نماید و حتی شرکتی که سرور را نیز ارائه کرده، نمی‌تواند از اطلاعات دامنه و وب‌سایت مورد نظر، مطلع شود.

استفاده از رمزگذاری HTTPS مزایایی زیادی دارد که از جمله آن می‌توان افزایش رَنک سایت‌های در گوگل و همچنین نمایش بهتر آنها در جستجوگر اپل، اشاره نمود. و نهایتا باید بگوییم که نیازی به صبر کردن نیست؛ از هفته‌ی آینده که ماه نوامبر آغاز می‌شود، می‌توانید گواهینامه‌ی HTTPS را به صورت رایگان از Let’s Encrypt دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال