محبوب‌ترین بازی‌های سال 2016 میلادی

سال گذشته‎ی میلادی، بازی‎های موبایل بار دیگر بیشترین درآمد را برای توسعه‎دهندگان اپلیکیشن به همراه داشتند، به‎ نحوی که به ترتیب 80 و 90 درصد درآمد کلی اپ‎استور اپل و گوگل‎پلی به بازی‎ها اختصاص یافت. آمار جهانی درآمد خالص حاصل از رشد بازی‎ها بین سه ماهه‎ی چهارم سال 2015 و سه ماهه‎ی چهارم سال 2016 […]

سال گذشته‎ی میلادی، بازی‎های موبایل بار دیگر بیشترین درآمد را برای توسعه‎دهندگان اپلیکیشن به همراه داشتند، به‎ نحوی که به ترتیب 80 و 90 درصد درآمد کلی اپ‎استور اپل و گوگل‎پلی به بازی‎ها اختصاص یافت. آمار جهانی درآمد خالص حاصل از رشد بازی‎ها بین سه ماهه‎ی چهارم سال 2015 و سه ماهه‎ی چهارم سال 2016 میلادی 70 درصد افزایش داشته است و توسعه‎دهندگان از این افزایش، تقریبا 7.5 میلیارد دلار سود برده‎اند. Sensor Tower شرکتی است که به انتشار این آمار پرداخته است.

اگر جزو خوره‎های بازی هستید بدون شک می‎دانید بازی که بیشترین دانلود را در سال گذشته به خود اختصاص داد، پوکمون‎گو بود. بازی موبایلی که در اولین هفته‎ی عرضه‎ی خود بیشتر از هر بازی دیگری مورد استقبال قرار گرفت و در راس آمار اپ‎استور و گوگل‎پلی واقع شد. بازی دیگری از شرکت نینتندو مکان دوم در اپ‎استور از آن خود کرده بازی Super Mario Run که در سه ماهه‎ی چهارم سال گذشته بیشترین میزان دانلود را در هر پلت‎فرمی داشت، با آن‎که هنوز برای اندروید عرضه نشده است.

بازی‎های دیگری که با بیشترین مقدار دانلود در این لیست قرار می‎گیرند شامل تازه‎ واردانی از جمله Clash Royale، محصول جدید خالقین بازی Clash of Clans، و slither.io، بازی پورت شده از یک اپلیکیشن وب فوق‎العاده محبوب، می‎شوند. در این بین بازی‎های قدیمی دیگر نظیر Subway Surfers, Piano Tiles 2 و Candy Crush Saga هم‎چنان به موفقیت طولانی خود ادامه می‎دهند.

در رابطه با درآمدزایی، بدون شک بزرگترین برنده از این نظر بازی Monster Strike است، یک بازی ژاپنی ترکیب شده از ژانرهای RPG و معمایی است که در سال 2013 عرضه شده است. بازی‎های پوکمون‎گو و Clash of Clans نیز در این لیست قرار می‎گیرند و پوکمون‎گو به نسبت بازی دیگر در تمامی پلت‎فرم‎ها از نظر در‎آمدزایی موفق‎تر عمل کرده است. سایر عناوین قرار گرفته در این لیست شامل بازی‎هایی نظیر Puzzle & Dragons و مجددا Candy Crush Saga می‎شوند. نکته‎ای که باید توجه داشت این است که بازی Clash Royale به نظر می‎رسد در اپ‎استور از گوگل پلی محبوب‎تر بوده و به نسبت پوکمون‎گو نیز در اپ‎استور درآمدزایی بیشتری داشته است.

بنابراین باید گفت که 2016 سال بسیار موفقی برای بازی‎های موبایل بوده و انتظار مارا از سال جاری بالا برده است. برای آینده ما پیش‎بینی می‎کنیم که عرضه‎ی بازی Super Mario Run در اسفندماه برای سیستم‎عامل اندروید بیشترین سهم استقبال را به همراه داشته باشد چون این بازی توانست در زمان عرضه برای اپ‎استور عنوان موفق‎ترین روز عرضه برای یک بازی موبایل را به خود اختصاص دهد. هم‎چنین، بدون شک اکثر بازی‎های موفق سال گذشته به درآمد‎زایی خود ادامه داده و یقینا عناوین دیگری نیز در پیش رو خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال