آموزش: 5 راه حل ساده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌ به کامپیوتر‌های شخصی

امروزه در دنیایی که شاید بیش از یک یا دو عدد گوشی هوشمند در هر خانه‌ای یافت می‌شود، انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند همیشه مسئله‌ای مشکل‌ساز بوده است. تصمیم گرفتیم تا پنج راه حل ساده را برای انتقال فایل‌ها بین کامپیوتر‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند را به شما معرفی کنیم. انتقال از طریق […]

امروزه در دنیایی که شاید بیش از یک یا دو عدد گوشی هوشمند در هر خانه‌ای یافت می‌شود، انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند همیشه مسئله‌ای مشکل‌ساز بوده است. تصمیم گرفتیم تا پنج راه حل ساده را برای انتقال فایل‌ها بین کامپیوتر‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند را به شما معرفی کنیم.

انتقال از طریق وای فای

اگر کامپیوتر شما به شبکه‌ی خانگی وای فای متصل شده است به راحتی می‌توانید از طریق این شبکه فایل‌های خود را انتقال دهید. استفاده از وای فای به عنوان انتقال فایل‌ها بسیار امن بوده و یکی از سریع‌ترین راه‌ها نیز خواهد بود.

یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده، برنامه ی Portal می‌باشد. این برنامه که برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس است با اسکن کردن کدهای QR در وب‌سایت‌های مختلف، قابلیت انتقال عکس و فایل‌های ویدیوی مختلف را از طریق وب‌سایت به گوشی دارد. استفاده از این برنامه به همراه مرورگر گوگل کروم به علت داشتن قابلیت Drag and Drop بسیار ساده می‌باشد.

5 راه حل ساده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌ به کامپیوتر‌های شخصی

یکی دیگر از برنامه‌هایی که از طریق وای فای انتقال فایل‌ها را به آسانی انجام می‌دهد Filedrop نام دارد. این برنامه برای تمامی سیستم‌ عامل‌ها به جز iOS رایگان است. شما با این برنامه به راحتی می‌توانید کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند خود را از طریق شبکه‌ی بی‌سیم خانگی به یکدیگر متصل کنید.

اگر شما نیز از آی‌مک استفاده می‌کنید پیشنهاد ما برنامه‌ی Airdrop بوده که برای تمامی دستگاه‌های اپل موجود است. این برنامه نیز با استفاده از شبکه‌ی بی‌سیم خانگی دستگاه‌های iOS را به یکدیگر وصل می‌کند.

 

فضای ذخیره سازی ابری

5 راه حل ساده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌ به کامپیوتر‌های شخصی

شاید یکی از جایگزین‌های شبکه‌ی خانگی، استفاده از فضای ذخیره سازی ابری باشد که کار را بسیار راحت‌تر می‌کند. با استفاده از سرویس‌های ابری نظیر iDrive و یا Google Drive شما می‌توانید فایل مورد نظر خود را آپلود کرده و سپس از طریق کامپیوتر خود به دانلود آن‌ها بپردازید. شاید یکی از مشکلاتی که در این روش وجود داشته باشد، نیاز به سرعت اینترنت بالا و همچنین داشتن حجمی نامحدود بودهکه در کشور ما این قابلیت‌ها کمتر دیده می‌شود.

 

بلوتوث

بلوتوث همیشه یکی از راه‌هایی بوده که انتقال فایل بین دو دستگاه را رقم زده است. با استفاده از بلوتوث دو دستگاه، شما به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را انتقال دهید. دیگر در این روش نیازی به داشتن اینترنت یا شبکه‌ی خانگی نبوده و کافیست هر دو دستگاه از بلوتوث پشتیبانی کنند. اگر کامپیوتر شخصی شما نتوانست گوشی هوشمندتان را تشخیص دهد در بخش Devices and Printers بار دیگر به جستجوی گوشی خود بپردازید.

5 راه حل ساده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌ به کامپیوتر‌های شخصی

بسیاری از کامپیوتر‌های شخصی هنگام وصل شدن به بلوتوث گوشی از شما می‌خواهند تا رمزی را وارد کنید. بدین ترتیب با استفاده از رمزی یکسان شما می‌توانید همیشه کامپیوتر شخصی خود را به گوشی هوشمند خود وصل کنید. کافیست در بخش پایین سمت راست ویندوز بر روی لوگوی بلوتوث کلیک کنید و با استفاده از گزینه‌ی Send a File، فایل مورد نظر خود را به گوشی هوشمند خود انتقال دهید.

بلوتوث یکی از امن‌ترین راه‌‌حل‌های انتقال فایل میان گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر‌های شخصی می‌باشد. این روز‌ها در اکثر دستگاه‌های هوشمند، بلوتوث دیده می‌شود و کمتر دستگاهی می‌توان پیدا کرد که این قابلیت را نداشته باشد.

 

استفاده از اتصال NFC

NFC کوتاه شده عبارت Near Field communication به معنای ارتباط نزدیک میدانی است. این قابلیت در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی و برخی از کامپیوتر‌های شخصی دیده می‌شود. استفاده از این روش امن‌تر از انتقال فایل‌ها توسط شبکه خانگی است؛ اما برای استفاده از NFC وجود فیزیکی هر دو دستگاه نزدیک به یکدیگر ضروری خواهد بود. البته گوشی‌های اپل از NFC فقط برای انتقال‌های بانکی و پرداخت‌های مالی استفاده می‌کنند و فعلا اپل از این روش برای انتقال فایل‌ها بهره نمی‌برد.

حتی اگر کامپیوتر‌های شما هم از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، کافیست به دنبال دستگاه‌های دیگر از جمله هارد‌های اکسترنال برای انتقال فایل‌ها از این روش بگردید. استفاده از هارد‌های اکسترنال کار را بسیار سریع‌تر می‌کند و فضای بیشتری نیز برای انتقال فایل‌ها در دسترس شما قرار می‌دهد.

 

استفاده از سرویس ایمیل

شاید گوشی شما بسیاری از قابلیت‌های بالا را نداشته باشد و یا این که شما نتوانید به خوبی از موارد گفته شده استفاده کنید، به همین دلیل استفاده از سرویس ایمیل و آپلود فایل‌ها در این سرویس یکی از راحت‌ترین و امن‌ترین راه‌های موجود برای انتقال فایل‌ها میان گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر‌های شخصی است. همچنین شما با استفاده از سرویس ایمیل، می‌توانید در هر زمانی که به فایل نیاز دارید، آن را دانلود کنید و یا فایل مورد نظر را برای شخصی دیگر بفرستید.

5 راه حل ساده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌ به کامپیوتر‌های شخصی

برای استفاده از این سرویس کافیست فایل مورد نظر خود را در سرویس دهنده ایمیل خود آپلود کرده، سپس با دستگاهی دیگر وارد ایمیل خود شده و فایل آپلود شده را دانلود کنید تا بر روی کامپیوتر شخصی شما ذخیره شود.

 

استفاده از درایو USB

باوجود روش‌هایی نظیر شبکه‌ی خانگی و فضاهای ذخیره‌سازی ابری، دیگر کمتر کسی روی به روش‌های قدیمی نظیر فلش درایوها و هارد‌های اکسترنال بیاورد اما سریع انجام شدن کار‌ها از این روش مزیت بزرگ آن است. نه تنها استفاده از این روش بسیار امن‌تر از روش‌های بالا بوده، بلکه استفاده از USB می‌تواند فایل‌های بسیار سنگین را در آن واحد به چند دستگاه مختلف انتقال دهد بدون این که شاهد کمترین کاهش سرعتی نیز باشید.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی نیز از هاردها و فلش درایوها از طریق قابلیت USB GO پشتیبانی می‌کنند. بنابراین شما برای انتقال فایل‌های خود تنها به یک کابل USB Go نیاز دارید.

5 راه حل ساده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌ به کامپیوتر‌های شخصی

البته برخی از هاردهای اکسترنال نیز خود دارای شبکه وای فای بوده و با ساخت هات اسپات به شما کمک می‌کنند تا بدون داشتن هر گونه شبکه خانگی، کار انتقال فایل به صورت بی‌سیم به راحتی هر چه سریع‌تر انجام شود. احتمالا بهترین و ساده‌ترین روش استفاده از همین هارد‌های اکسترنال باشد اما قیمت بالای این‌گونه هارد‌ها را می‌توان نکته‌ای منفی دانست.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال