توئیتر برای پیشنهاد کردن توئیت از یادگیری عمیق استفاده می‎کند

در ابتدا شرکت‎هایی مانند فیس‎بوک، توئیتر و اینستاگرام به منظور نشان دادن به‎روزرسانی‎ها در تایم‎لاین کاربران از ترتیب زمانی استفاده می‎کردند. گرچه سپس ما شاهد تغییراتی بودیم که این پلت‎فرم‎های رسانه‎ی اجتماعی از الگوریتم‎هایی استفاده کردند تا پست‎ها براساس علایق کاربر نشان داده شوند تا ترتیب زمانی.

حال به‎نظر می‎رسد که توئیتر براساس گزارشی که CNBC منتشر کرده است، قصد دارد از فناوری یادگیری عمیق به منظور پیشنهاد دادن توئیت‎ به کاربران استفاده کند. مهندسین توئیتر طی پستی در وبلاگ خبری این سایت علت تصمیم استفاده از فناوری یادگیری عمیق را توضیح و آن را در مقابل سیستم قبلی قرار داده‎اند که از الگوریتم‎ها به منظور شناسایی توئیت‎هایی که ممکن است مناسب کاربر باشد، استفاده می‎کند.

براساس گفته‎ی آن‎ها “این شرکت در حال ارزیابی و امتیازبندی هزاران توئیت در هر ثانیه است تا مشخص شود چه مواردی ارزش قرارگیری در تایم‎لاین کاربر را دارند و در این بین تعداد فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می‎شود از جمله این‎که آیا توئیت‎ها حاوی تصاویر یا ویدئو هستند یا خیر، تعداد توئیت‎های مجدد و لایک‎ها و هم‎چنین تعامل‎های قبلی کاربر با صاحب دیگر حساب‎ها.”

در نهایت چیزی که آن‎ها متوجه شده‎اند این بوده است که این امر کمک به افزایش درگیری (تعامل) و زمان سپری شده در پلت‎فرم کرد، یعنی همان هدفی که بسیاری از پلت‎فرم‎های اجتماعی به دنبال آن هستند. در ادامه‎ی صحبت‎های آن‎ها آورده شده است “مهم‎تر از همه، آزمایش‎های آنلاین صورت گرفته هم‎چنین یک افزایش بارز در شاخص‎هایی نظیر تعامل و درگیری با توئیت و زمان سپری شده بر روی این پلت‎فرم را نشان داده‎اند.”

لينک کوتاه: http://tech-news.ir/?p=67132
منبع: ubergizmo

مطالب مرتبط

ديدگاه کاربران

حرید هاست لینوکس - خرید دامنه ارزان