اطلاعات جدیدی از دو گوشی‌هوشمند اندرویدی نوکیا در یکی از بنچمارک‌ها منتشر شد

شاید نوکیایی که امروز می‌شناسیم با نوکیای چند سال پیش که بازار گوشی‌ها را در دست داشت و در این زمینه حکم‌رانی می‌کرد فرق زیادی کرده باشد اما قطعا در سال جاری میلادی، این شرکت فنلاندی با گوشی‌های‌هوشمند جدید خود می‌خواهد بار دیگر به دوران اوج بازگردد. درابتدا باید بگوییم گوشی‌های‌هوشمند شرکت نوکیا توسط خود […]

شاید نوکیایی که امروز می‌شناسیم با نوکیای چند سال پیش که بازار گوشی‌ها را در دست داشت و در این زمینه حکم‌رانی می‌کرد فرق زیادی کرده باشد اما قطعا در سال جاری میلادی، این شرکت فنلاندی با گوشی‌های‌هوشمند جدید خود می‌خواهد بار دیگر به دوران اوج بازگردد. درابتدا باید بگوییم گوشی‌های‌هوشمند شرکت نوکیا توسط خود این شرکت ساخته نخواهند شد و شرکت‌های زیربرند نوکیا وظیفه‌ی تولید و مدیریت فروش این گوشی‌ها را برعهده خواهند گرفت.

تاکنون می‌توان با قاطعیت گفت که نوکیا برای سال جاری دو گوشی‌هوشمند را در دست تولید قرار داده و ممکن است تا اواخر سال 2016 و یا اوایل 2017 گوشی‌های بیشتری را نیز از این شرکت شاهد باشیم. فعلا همان دو گوشی مورد بحث ما در بنچمارک Geekbench دیده شده‌اند. قبل از خواندن مشخصه‌های سخت‌افزاری این دو گوشی، این نکته را فراموش نکنید که محصول نهایی گوشی های شرکت نوکیا ممکن است دچار تغییرات زیادی شوند.

در میان این دو گوشی، به نظر می‌آید گوشی 5320 نوکیا حرف زیادی را برای گفتن داشته باشد. پردازنده‌ی تعبیه‌ شده برای این گوشی چهار هسته‌ی 2.27 گیگاهرتزی خواهد بود؛ برخلاف قدرت بالای پردازنده‌ی این گوشی، رم 2 گیگابایتی گنجانده شده در کنار آن کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد. از آن‌جایی که احتمالا محصول فاش شده نسخه‌ی آزمایشی گوشی بوده، نوکیا می‌تواند در محصول نهایی از مقدار حافظه‌ی رم بیشتری استفاده کند. همچنین گوشی مورد نظر از اندروید 4.4.4 پشتیبانی کرده که برای گوشی های امروزی بسیار قدیمی به حساب می‌آید و احتمالا باز هم در نسخه‌ی نهایی به جدیدترین نسخه از اندروید به‌روزرسانی خواهد شد.

دومین گوشی که در بنچمارک Geekbench امروز دیده شده، گوشی RM-1490 نوکیا است. قلب تپنده‌ی این گوشی را تنها یک پردازنده‌ی A8-5545M شرکت AMD با قدرت 500 مگاهرتز تشکیل داده است. این گوشی دارای رم یکسانی نسبت به گوشی قبلی بوده و از نسخه‌ی قدیمی‌تر اندروید، یعنی 4.2.2 استفاده می‌کند.

به‌هر‌حال شاید مشخصاتی که امروز از دو گوشی هوشمند نوکیا فاش شد دقیق نبوده و ممکن است تنها نسخه‌ی آزمایشی باشند اما انتظارات بسیار بیشتری برای یکی از قدیمی‌ترین برندهای گوشی‌های موبایل می‌رود. امیدواریم در روزهای بعد اطلاعات بیشتری از دو گوشی‌هوشمند شرکت نوکیا فاش شود و نوکیا سخت‌افزاری قدرت‌مند‌تری را در این دو گوشی بگنجاند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال