چرا سامسونگ تا کنون گوشی تاشوی خود را عرضه نکرده است؟

اگر این سوال برای شما شکل گرفته که چرا سامسونگ با وجود آن‎که سری YOUM نمایشگرهای اولد تاشوی خود را 4 سال قبل به نمایش گذشت، هنوز نسخه‎ی تجاری از یک دستگاه تاشو را ارائه نداده، یک نشریه‎ی کره‎ای دلیل این اتفاق را به طور کامل بررسی کرده است. در نمایشگاه CES 2013، سامسونگ نمونه‎های […]

اگر این سوال برای شما شکل گرفته که چرا سامسونگ با وجود آن‎که سری YOUM نمایشگرهای اولد تاشوی خود را 4 سال قبل به نمایش گذشت، هنوز نسخه‎ی تجاری از یک دستگاه تاشو را ارائه نداده، یک نشریه‎ی کره‎ای دلیل این اتفاق را به طور کامل بررسی کرده است. در نمایشگاه CES 2013، سامسونگ نمونه‎های اولیه‎های از دستگاه‎هایی را به نمایش گذاشت که از نمایشگرهای انعطاف‎پذیر ساخته شده بودند و بسیار شبیه به چیزی بودند که حالا در سری گوشی‎های “اج” این شرکت با پنل‎های خمیده شاهد هستیم، ولی از نظر خمیده بودن یک دستگاه بایستی بگوییم نمایشگری به نمایش گذاشته شد که در حین حفظ تصویر می‎تواند انعطاف‎پذیر باشد.

از آن زمان به بعد، این شرکت کره‎ای تعداد پتنت‎های زیادی در رابطه با این‎که چطور یک گوشی تاشو می‎تواند باز شود ثبت کرده است و چند روز قبل شایعاتی توسط وب‎سایت the Korean media شنیده می‎شود که سامسونگ قصد دارد در سه ماهه‎ی سوم سال جاری میلادی هزاران نمونه‎ی اولیه از چنین گوشی را آماده کند و آن‎ها را برای اپراتورهای همکار خود به نمایش بگذارد و نظر آن‎ها را جویا شود. این گوشی تاشو سپس گفته می‎شود به عنوان یک دستگاه “لوکس فوق‎العاده پرمیوم” وارد بازار می‎شود تا به نسبت رقبا متمایز باشد.

البته تحلیل‎گران و محققانی که از موانع پیش روی سامسونگ اطلاع دارند می‎گویند به این زودی‎ها این قضیه رخ نخواهد داد. مشخص شده است که بخش توسعه و تحقیق سامسونگ که در حال حاضر یک دهه‎ است بر روی نمایشگرهای تاشو تحقیق می‎کند، هم‎چنان نمی‎داند که چطور یک دستگاه جذاب به مقدار انبوه و با کیفیت مطلوب ساخته شود. به دنبال فاجعه‎ای که برای نوت 7 رخ داد، حتی سامسونگ دیگر دوست ندارد ریسک کند.

به عنوان مثال این شرکت می‎خواهد دستگاهی بسازد که بسیار بسیار باریک باشد تا حتی زمانی که تا شود ضخامت آن از 10 میلی‎متر بیشتر نباشد، یعنی مقدار ضخامتی که مرز مقداری است که این روزها ضخیم نامیده می‎شود. با توجه به این‎که چین تا کردن می‎تواند حداقل شعاع 3 میلی‎متر را داشته باشد، ضخامت این دستگاه به دنبال باز شدن بایستی 4 میلی‎متر شود. به عبارتی با باریک‎ترین گوشی موجود در بازار روبرو می‎شویم و سامسونگ با این‎حال مجبور است قطعات داخلی با کیفیت بالایی را در این ضخامت قرار دهد، اگر می‎خواهد آن را به عنوان یک محصول فوق‎العاده لوکس وارد بازار کند. سپس مشکل دوام‎ این گوشی مطرح می‎شود که مواد اولیه‎ی سخت مشکل خم می‎شوند و برعکس. فقط به عنوان یک مثال کوچک باید اشاره کنیم مواد چسبنده‎ای که تولیدکنندگان برای متصل کردن نمایشگرها به شاسی استفاده می‎کنند بایستی بسیار انعطاف‎پذیر و با دوام باشند تا به دنبال صدها یا هزاران بار خم کردن از بین نروند، یا هر نوع شیوه‎ی جدیدی که بایستی برای محکم‎کردن این دو به هم استفاده شود.

با آن‎که ما به قابلیت‎های مهندسین شرکت سامسونگ شک نداریم، ولی افراد مطلع به صحبت‎های بالا می‎افزایند که “به نمایش گذاشتن این فناوری‎های نمایشگر در مراسمی که فقط یک‎بار باشد آسان است ولی تولید انبوه و به تجاری در آوردن آن‎ها یک داستان کاملا متفاوت محسوب می‎شود”. بنابراین ما نباید امسال انتظار ورود یک دستگاه تاشو را به بازار فروش داشته باشیم. گرچه ما نمی‎توانیم وارد آزمایشگاه‎های سامسونگ شویم و مراحل تایید مهندسی مختلف این شرکت را بررسی کنیم ولی امیدواریم که براساس شایعات بتوانیم پاییز امسال شاهد یک نمونه‎ی اولیه‎ از این گوشی با قابلیت‎های کامل باشیم.

در زیر 5 راهی که سامسونگ برای تا کردن این گوشی در نظر گرفته است را مشاهده می‎کنید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال