با توجه به عدم معرفی اپل‌واچ جدید، بازار ساعت‌های هوشمند افت داشته است

از زمان روی کار آمدن ساعت‌های‌هوشمند تا به امروز، بازار این گجت‌های پوشیدنی شاهد افت فروش نبوده و حالا برای اولین بار در سه ماهه‌ی دوم سال 2016، ساعت‌های‌هوشمند با افت فروش مواجه شده‌اند. فروش ساعت‌های‌هوشمند در سه ماهه‌ی دوم سال جاری با کاهش 32 درصدی به 3.5 میلیون دستگاه رسیده که در همین زمان […]

از زمان روی کار آمدن ساعت‌های‌هوشمند تا به امروز، بازار این گجت‌های پوشیدنی شاهد افت فروش نبوده و حالا برای اولین بار در سه ماهه‌ی دوم سال 2016، ساعت‌های‌هوشمند با افت فروش مواجه شده‌اند. فروش ساعت‌های‌هوشمند در سه ماهه‌ی دوم سال جاری با کاهش 32 درصدی به 3.5 میلیون دستگاه رسیده که در همین زمان و در سال گذشته، این آمار به 5.1 میلیون ساعت رسیده بود. اپل همچنان با فروش 1.6 میلیونی ساعت‌هوشمند در رتبه‌ی اول قرار گرفته اما تنها شرکتی بوده که با کاهش فروش ساعت‌های‌هوشمند خود مواجه شده است. حدودا بیش از یک سال از زمان معرفی اولین نسل از ساعت‌های‌هوشمند این شرکت ساکن کوپرتینو می‌گذرد و شاید عدم معرفی محصول جدید از سوی اپل، باعث شده تا ساعت‌های‌هوشمند این شرکت با افت فروش مواجه شوند.

علاوه‌بر عدم معرفی مدل‌های جدید، قدیمی بودن سیستم‌عامل ساعت‌های‌هوشمند از جمله watchOS شرکت اپل، یکی دیگر از عواملی است که باعث شده تا آمار فروش ساعت‌های‌هوشمند کاهش یابد. اپل در رویداد WWDC از نسخه‌ی جدید watchOS رونمایی کرد اما تا پاییز امسال این نسخه به صورت رسمی منتشر نمی‌شود. اپل با داشتن سهم 47 درصدی از بازار ساعت‌های‌هوشمند سهم بسیار مهمی را در میان این گجت‌ها دارد و طبیعتا با کاهش فروش ساعت‌های این شرکت، به طور کلی بر روی آمار فروش ساعت‌های‌هوشمند نیز تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، سیستم‌عامل Android Wear هم به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده و نسخه‌ی جدیدتر آن هم همانند نسخه‌ی جدید WatchOS پاییز امسال منتشر می‌شود.

تاکنون ساعت‌سازان مطرحی نیز خود را در عرصه‌ی ساعت‌های‌هوشمند نشان داده‌اند؛ ساعت‌سازانی نظیر Casio، Fossil و Tag Heuer توانسته‌اند علاوه‌بر ایجاد رقابتی سودآور، طراحی ساعت‌های‌هوشمند را نیز دچار تغییر و تحولاتی کنند. پیش‌بینی‌های انجام شده بر ایت موضوع حکایت دارند که روی آوردن ساعت‌سازان مطرح به عرصه‌ی ساعت‌های‌هوشمند می‌تواند باعث شود تا این ساعت‌ها از فروش بالاتری نیز برخوردار شوند.

طبیعتا مقایسه‌ی فروش ساعت‌های‌هوشمند با گوشی‌ها شاید کمی مضحک به نظر برسد اما افت 32 درصدی فروش ساعت‌های‌هوشمند و تعداد فروش 3.5 میلیونی آن‌ها، نشان می‌دهد که هنوز کاربران نیازی به این ساعت‌ها را در خود نمی‌بینند و گوشی‌های‌هوشمند را به عنوان اولین و بهترین گجت انتخاب می‌کنند. سامسونگ همچنان به لطف ساعت‌هوشمند Gear S2 و عدم نیاز این ساعت به گوشی، در رتبه‌ی دوم فروش ساعت‌های‌هوشمند قرار گرفته و بعد از آن دو شرکت لنوو و موتورولا قرار گرفته‌‌اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال