یاهو قصد دارد تا با معرفی دستیار صوتی “Index” با گوگل، مایکروسافت و اپل رقابت کند

این روزها شایعات زیادی در مورد دستیار صوتی یاهو منتشر شده‌اند که نشان می‌دهد این شرکت بزرگ نیز قصد دارد تا با بزرگان دنیای تکنولوژی، Microsoft، Google و اپل وارد رقابت شود. احتمالا هدف اصلی یاهو، رقابت بین موتورهای جستجو می‌باشد و شایعه شده که این دستیار صوتی شخصی، “Index” نام دارد. وجود این دستیار صوتی […]

این روزها شایعات زیادی در مورد دستیار صوتی یاهو منتشر شده‌اند که نشان می‌دهد این شرکت بزرگ نیز قصد دارد تا با بزرگان دنیای تکنولوژی، Microsoft، Google و اپل وارد رقابت شود. احتمالا هدف اصلی یاهو، رقابت بین موتورهای جستجو می‌باشد و شایعه شده که این دستیار صوتی شخصی، “Index” نام دارد.

وجود این دستیار صوتی توسط مدیرعامل اجرایی یاهو، Marissa Mayer مشخص شد چرا که این مدیر در صحبتی اعلام نمود که یاهو قصد دارد تا وارد رقابت دستیارهای صوتی شود. Marissa Mayer در صحبت‌های جدیدش از تمایل یاهو به کمک کردن کاربران در استفاده از وسایلی همچون تلویزیون‌ها، چک کردن نامه‌های الکترونیکی و امثال آنها خبر داده و اذعان داشته که این موضوع می‌تواند برای یاهو بسیار جذاب باشد و با سابقه‌ی زیادی که این شرکت دارد، یاهو را به حضور در بازی دستیارهای صوتی ترغیب می‌کند.

همانطور که می‌دانید، یاهو با دنیای اپلیکیشن‌ها بیگانه نیست و شاید لانچر فوق‌العاده محبوب این شرکت برای اندروید با نام Aviate را بشناسید. حال طراحی یک دستیار صوتی شخصی با تجربه و سابقه‌ای که این شرکت دارد، کار سختی نخواهد بود اما استفاده‌ی به جا و درست از این دستیار صوتی بسیار مهم است چرا که اگر یاهو تمام زوایای این قضیه را در نظر نگیرد، نمی‌تواند با دستیار صوتی Index، در برابر دستیارهای شخصی Siri، Cortana و Google Now پیروز شود. با توجه به اطلاعاتی که Business Insider منتشر ساخته، احتمالا در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، یعنی در یک یا دو ماه آینده، شاهد نسخه‌ی آزمایشی این دستیار صوتی به عنوان یک اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

البته نباید فراموش کرد که مایکروسافت، گوگل و اپل، هر کدام دنیای اختصاصی را برای به‌کارگیری دستیار صوتی خود دارند اما یاهو، هیچ سیستم‌عامل و تلفن‌هوشمندی را در اختیار ندارد که به صورت اختصاصی، دستیار صوتی Index را بر روی آن نصب نماید و همین موضوع می‌تواند چالشی جدی برای یاهو به حساب آید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال