تولید BMW Z4 به زودی متوقف می‌شود

به نظر می‌رسد که شرکت آلمانی BMW قصد دارد تولید خودروی قدیمی و بسیار زیبای Z4 را پس از 14 سال پایان دهد. این خودروی رودستر که در سال 2002 و برای جایگزین شدن با خودروی Z3 معرفی شده بود، از همان ابتدا به خاطر طراحی بسیار خوبی که داشت مورد توجه بسیاری از افراد قرار […]

به نظر می‌رسد که شرکت آلمانی BMW قصد دارد تولید خودروی قدیمی و بسیار زیبای Z4 را پس از 14 سال پایان دهد. این خودروی رودستر که در سال 2002 و برای جایگزین شدن با خودروی Z3 معرفی شده بود، از همان ابتدا به خاطر طراحی بسیار خوبی که داشت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

از زمان معرفی خودروی Z1 در سال 1989-1991، سازندگان موفقیت بسیار خوبی را در زمینه‌ی عرضه‌ی خودروهای رودستر (خودروهایی با سقف جمع‌شونده) به دست آوردند و در سال 1995 نیز اتومبیل Z3 را معرفی کردند. زمانی که این شرکت خودروی Z4 را معرفی کرد، رقیبی بسیار جدی پیش روی اتوموبیل Porsche Boxter و Audi TT قرار گرفت، اما BMW مدل‌های جدیدتر از این محصول را معرفی نکرده و شاید در این مورد از رقبای خود عقب افتاده باشد. البته نباید فراموش کنیم که Z4 ترکیب بسیار خوبی از عملکرد و راحتی بوده و شاید سازندگان هیچ جایی را برای معرفی کردن نسخه‌ی جدیدتر این خودرو ندیده‌اند. اما حالا که خبر متوقف شدن تولید Z4 اعلام شده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سازندگان بخواهند خودروی Z5 را معرفی کنند.

البته سازندگان در سال 2009 بود که یک نسخه‌ی بازطراحی شده از این خودرو با طراحی مدرن را در اختیار کاربران قرار دادند، اما از آن زمان 7 سال می‌گذرد و طبق گفته‌ی خود BMW نیز طول عمر این محصول به پایان رسیده است.

معرفی شدن خودروی Z5 می‌تواند در آینده رخ دهد، اما در حال حاضر این شرکت در تعاملی با شرکت تویوتا در حال توسعه و معرفی پلتفرمی جدید بوده و قصد دارد اتومبیل جدیدی را پیش روی کاربران قرار دهد. حتی شایعاتی که در مورد این خودرو منتشر شده، نشان می‌دهد که این مصول جدید به موتوری هیبریدی با سیستم چهار چرخ متحرک، مجهز خواهد شد.

با این حال هنوز BMW هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه را منتشر نکرده، پس فعلا باید این اطلاعات را تنها شایعاتی در نظر بگیریم که ممکن است هیچگاه به حقیقت تبدیل نشوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال