facebook-logo-like-640x427

زاکربرگ از برنامه خود برای مبارزه با اخبار جعلی در فیسبوک می‌گوید

مشکل اخبار جعلی فیس بوک مدتی پیش و بار دیگر پس از انتخابات آمریکا مطرح شد. حتی یکی از گزارش‌ها بیان می‌کند که شبکه‌ی اجتماعی برای این مشکل راه چاره ای ساخت اما مسئولان اجرایی بلندمرتبه از ترس واکنش‌های شدید آن را پیاده سازی نکردند. موسس و مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، اخیرا موضعی سخت در این باره اتخاذ کرده است، اما اکنون نظراتش با بیان جزییات برخی از قدم‌هایی که فیس بوک جهت مبارزه با اخبار جعلی برداشته است، تغییر کرده است.

زاکربرگ اخیرا گفته است که از آن جا که فیس بوک شرکت تکنولوژی است و نه یک ناشر، بنابراین نمی تواند در قبال محتوای نشر شده مسئولیتی داشته باشد. او بعدها گفت که این فرضیه که اخبار جعلی روی فیس بوک ممکن است کمکی به پیروزی دونالد ترامپ بوده باشد، “ایده ای احمقانه” خواند.

بعدها او اظهار داشت که مشکل اخبار جعلی واقعا وجود دارد، اما بیش از 99 درصد آنچه مردم در فیس بوک می‌بینند، حقیقی است و تنها “بخشی بسیار کوچک” می‌تواند به عنوان اخبار جعلی طبقه بندی شود.

اکنون اما نظر زاکربرگ تغییر کرده است. او می‌گوید که فیس بوک مدت زمان زیادی است که در حال کار بر روی این مساله است و این موضوع مشکلی فنی و فلسفی است. او گفت که فیس بوک اکنون بیشتر بر اتوماسیون تمرکز دارد تا با تشخیص آنچه مردم آن را به عنوان اخبار جعلی نشان دار می‌کنند، آن را به صورت خودکار نشان دار کند.

قدم‌های بعدی شامل آسان تر شدن مراحل گزارش محتوای نادرست، کار با ژورنالیست‌ها و سازمان‌های تایید کننده‌ی حد واسط در زمینه‌ی چک کردن محتوا و گذاشتن علامت‌های هشدار بر روی محتواهایی که به عنوان نادرست نشان دار شده‌اند هستند. این قدم‌ها پس از اعلام فیس بوک مبنی بر عدم اجازه به سازندگان خبرهای جعلی جهت کسب درآمد از شبکه‌ی تبلیغاتی هستند.

لينک کوتاه: http://tech-news.ir/?p=56397
منبع: ubergizmo

ديدگاه کاربران

حرید هاست لینوکس - خرید دامنه ارزان