کلاهبرداری چینی‌ها با استفاده از آیفون‌های تقلبی

یک گروه چینی با مراجعه به خدمات پس از فروش آیفون و تعویض آیفون‌های تقلبی با اصلی توانستند حدود 6.1 میلیون دلار به جیب بزنند. سه برادر به نام‌های Zhiwei Loop Liao، Zhimin Liao  و Zhiting Liao که در راس این گروه قرار دارند توسط وزارت دادگستری آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی متهم شدند. مقامات […]

یک گروه چینی با مراجعه به خدمات پس از فروش آیفون و تعویض آیفون‌های تقلبی با اصلی توانستند حدود 6.1 میلیون دلار به جیب بزنند. سه برادر به نام‌های Zhiwei Loop Liao، Zhimin Liao  و Zhiting Liao که در راس این گروه قرار دارند توسط وزارت دادگستری آمریکا به کلاهبرداری و پولشویی متهم شدند. مقامات آمریکایی با بازرسی از مکان زندگی و چندین شرکت مرتبط حدود 50 هزار دلار پول و نود دستگاه آیفون تقلبی را کشف کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز، این گروه پیش از این توانسته بود حدود 10 هزار دستگاه آیفون و آیپد را وارد خاک آمریکا کنند. سپس با وارد کردن آسیب به این دستگاه‌ها و مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش اپل و با استفاده از گارانتی، آنها را با گوشی‌های اصل تعویض می‌کردند. سپس گوشی‌های اصل را در چین می‌فروختند.

یک دادستان آمریکایی در این زمینه می‌گوید : خسارات مالی این افراد بسیار فراتر از این مبالغ بوده است اما دلیل پیگرد قانونی این افراد کلاهبرداری از افراد بی‌گناه و تضعیف بازار عنوان شده است. پیش از این نیز بارها افراد اقدام به کلاهبرداری از اپل کرده اند و آیفون‌های تقلبی را با اصل تعویض کرده‌اند. با اینکه اپل برای شناسایی آیفون‌های اصلی از شماره سریال و شماره اختصاصی IMEI استفاده می‌کند ، اما کلاهبرداران با سرقت آیفون‌هایی که هنوز گارانتی آنها برقرار است شماره سریال‌های آنها را جعل می‌کنند. بدین ترتیب شناسایی دستگاه‌های اصلی با تقلبی بسیار دشوار خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال